Rahvaloenduse veebiküsitlusel on probleeme tekitanud sisselogimine (1)

Anna Ploompuu
, ajakirjanik
Copy
Valimisse kuuluvate inimestega, kes ei ole mingil põhjusel veebis vastanud, võtab veebruarikuu jooksul ühendust rahvaloenduse küsitleja, et koguda vastused siis juba telefoni teel või äärmisel juhul kodukülastuse käigus. Pildil rahvaloenduse küsitleja. 
Valimisse kuuluvate inimestega, kes ei ole mingil põhjusel veebis vastanud, võtab veebruarikuu jooksul ühendust rahvaloenduse küsitleja, et koguda vastused siis juba telefoni teel või äärmisel juhul kodukülastuse käigus. Pildil rahvaloenduse küsitleja. Foto: Statistikaamet

Viimast nädalat kestev rahvaloenduse veebiküsitlus on toonud omajagu tööd ka rahvaloenduse klienditoele, sest nende poole pöördujate üks peamisi muresid on küsitlusankeedi täitmise lehele ebaõnnestunud sisselogimised. Kõik, kes veel pole vastanud rahvaloenduse veebiküsitlusele, võiks seda mitte jätta viimasele minutile, panevad rahvaloenduse korraldajad südamele.

Nurjunud sisselogimise või veateate pärast, aga ka muude tehniliste muredega on rahvaloenduse klienditoe poole eilse seisuga pöördutud 859 korral. Küsimustiku põhjal üle loetud inimesi oli eilse seisuga üle 450 000 ehk ligi 35 protsenti kogu Eesti rahvastikust.

Kuna rahvaloenduse veebiküsitlusele vastamiseks tuleb end esmalt ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID kaudu internetis tuvastada, on üks peamisi muresid seotud luhtaläinud katsetega sisse logida.

Sel juhul soovitatakse vastajal kontrollida sertifikaadi kehtivust, puhastada vahemälu, sulgeda brauseri aknad ja proovida uuesti. «Sageli vajavad inimesed aga lihtsalt abi enda sel viisil identifitseerimiseks,» selgitas statistikaameti esindaja Kadri Kütt.

Ette on tulnud juhtumeid, kus ankeeti sisenemisel pole võimalik küsimustikku täita. «Seda on juhtunud enamasti Apple’i seadmetega ja Safari brauseriga,» näitlikustas Kütt.

Sellistel juhtudel soovitatakse täita küsimustik mõnest teisest seadmest või veebilehitsejast.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles