Kohalike omavalitsuste IT-teenused ei suuda e-riigiga sammu pidada

Copy
Arvuti, sülearvutiga töötamine. Arvuti kasutamiseoskus, arvutioskus.
Arvuti, sülearvutiga töötamine. Arvuti kasutamiseoskus, arvutioskus. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Kohalike omavalitsuste IT-teenuste tase jääb alla riigi e-teenustele, selgus eelmise aasta lõpul läbi viidud uuringust, mille tegi Civitta Eesti.

«Eesti elanike jaoks ei ole vahet, kas tegemist on riigi või kohaliku omavalitsuse teenusega. KOV teenused peavad olema samal tasemel riigi e-teenustega,» leiab Eesti linnade ja valdade liidu (ELVL) asedirektor Jan Trei. Tema sõnul võiks liidu ülesanne koordineerimida ja nõustada KOVe nii küberturvalisuse kui ka muudel teemadel.

Ligi poole aasta jooksul viidi kohalike omavalitsuste, liidu spetsialistide ja ministeeriumite esindajatega läbi intervjuud, veebiküsitlused ning arutelud ja kaardistati teenused, mida oleks vaja keskselt pakkuda. Nende teenuste hulgas on omavalitsuste IKT valdkonna koordineerimine ja nõustamine, omavalitsustele ühiste infosüsteemide pakkumine, IKT ühishanked ja küberturvalisus.

«ELVL on kaitsnud edukalt KOVide huve riigieelarve läbirääkimistel riigiga, kuid on oluline, et liit seisaks veel jõulisemalt omavalitsuste IKT huvide ja vajaduste riiklikul tasandil,» ütles Saaremaa vallavalitsuse infotehnoloogiateenistuse juht Anu Tanila. 

Liit peaks enam tegelema omavalitsuste IT-valdkonna koordineerimisega ja linnade-valdade nõustamisega. Analüüs näitas, et ELVL saab selle valdkonna teenustega edasi liikuda ainult juhul, kui omavalitsused kaasa mõtlevad ja arvamust avaldavad. «Analüüsi tulemused näitasid, et suurem osa KOVe on valmis panustama,» lisas Civitta Eesti noorempartner Kristiina Oll.

Valminud mudeli üle hakatakse kohalike omavalitsuste ja riigiga sel aastal läbi rääkima.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles