Tallinn tutvustab Kadaka puiestee viadukti rekonstrueerimisprojekti

Uwe Gnadenteich
, ajakirjanik
Copy
Kadaka puiestee viadukti eskiis.
Kadaka puiestee viadukti eskiis. Foto: Tallinna linnavalitsus

12. aprillil tutvustatakse avalikul arutelul Kadaka puiestee viadukti rekonstrueerimisprojekti, mille eesmärgiks on ehitada amortiseerunud viadukti asemele uus, tänapäeva nõuetele vastav viadukt ning suurendada turvalisust liikluses.

Kadaka puiestee viadukt valmis 1970. aastal ja ehkki silda on aja jooksul mitmel korral remonditud, on see praeguseks on oma kasutusea ammendanud. Otstarbekas on  rajatis lammutada ning ehitada selle asemele uus, kaasaja normidele vastav viadukt. See on üks suurim objekt, mis Nõmme teedele lähiaastatel ehitatakse.

Uue viadukti eelistena tõi abilinnapea Vladimir Svet välja suhteliselt hooldevaba ja kauakestva konstruktsiooni ja ümbrusega sobiva kujunduse. «Kuid oluliseks eesmärgiks on ka ohutuma liikluskeskkonna loomine nii jalgsi ja jalgrataste kui ka mootorsõidukitega liiklejaile,» märkis Svet.

Koos uue viaduktiga on plaanis ehitada Kalda ja Tähetorni tänava vahelisele lõigule 5,5 meetri laiune kergliiklustee. Kalda tänava ristmikule on kavandatud ülekäigurajad ja tänava alguses on sõidutee mõlemasse serva võimalik rajada kõnniteed. Kuna Kadaka puiesteel on suurim lubatud sõidukiirus valdavalt 40 km/h, siis vähendatakse seda edaspidi ka viadukti piirkonnas Kalda ja Tähetorni tänava vahelisel lõigul. Kalda tee ja Kadaka puiestee ristmikust saab tulevikus fooriristmik.

Nõmme linnaosa vanem Lauri Paeveer ütles, et projekti üheks lähtekohaks on säilitada võimalikult palju Nõmmele iseloomulikku looduskeskkonda. «Ka kergliiklustee rajatakse ainult ühele poole sõiduteed selleks, et säästa võimalikult palju puid, mida tee muldkeha laiendamisel paraku teha ei saaks,» rääkis Paeveer. Samast kalkulatsioonist lähtudes on valitud ka Kadaka puiestee viadukti ja Kitsarööpa kergliiklusteed ühendama hakkava mahasõidutee asukoht jalakäijatele ja jalgratturitele. Ühe lahendusena oli kaalumisel veel torutunnel, mis aga heideti kõrvale kui visuaalselt ebaatraktiivne ning linnaloomade liikumist kahjustav.

Mootorsõidukitele on uuel viaduktil ette nähtud kaks sõidurada ning linnast väljuval suunal jääb alles parempöörderada Kalda tänavale. Kadaka puiesteelt on kavandatud kergliiklustee ühendus Kanarbiku tänavale ja viadukti all olevale kergliiklusteele. Tähetorni tänava ristmiku liikluskorraldust ei muudeta.

Rekonstrueerimisprojekti avalik väljapanek algas 21. märtsil ning lõpeb täna, 5. aprillil kell 23.59. Materjalidega saab tutvuda Nõmme Linnaosa Valitsuse ruumides (Valdeku tn 13, I korruse fuajees) või Nõmme linnaosa veebilehel.

Teisipäeval, 12. aprillil kella 18–19.30 korraldatakse Nõmme linnaosavalitsuses projekti avalik arutelu, mis kantakse üle ka Nõmme linnaosa Facebook’i lehel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles