Sults reklaamib linnas streiki

Merike Teder
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Täna Tallinna prügikastidele tekkinud välireklaam
Täna Tallinna prügikastidele tekkinud välireklaam Foto: Peeter Langovits

Tallinna linnapilti ilmusid täna hommikul streiki reklaamivad plakatid, millele on alla kirjutanud Kopli kunstigümnaasium. Tegelikult on tegu kooli direktori isikliku toetusega õpetajate streigile.

Tallinna kunstigümnaasiumi direktor Märts Sults kinnitas, et tänasest kuni streigi viimase päevani ehk reede keskööni eksponeeritakse üle Tallinna prügikastide reklaampindadel kokku 3000 plakatit.

«Mina ju streikida ei saa, aga toetada saan – nii ma seda tegingi,» kinnitas Sults. «Ma otsisin võimalust, kuidas oma õpetajatega lojaalne olla. Ma loodan, et õpetajad saavad sellest aru ja on edaspidi ka koolile lojaalsed.»

«Õpilased selles ei osalenud, ma püüan meeleheitlikult kinni hoida sellest, et ma koolis õpilaste seas streigipropagandat ei tee,» kinnitas Sults.

Plakati kujundamine ja reklaampindadel eksponeerimine koolile kulutusi ei toonud, ehkki kool oli ametlikult selle reklaami tellija. «See raha on mujalt hangitud. See on sponsorite raha, mille spetsiaalselt selleks otstarbeks hankisin ja mis laekus koolile eraldi,» rääkis Sults.

Summat, kui palju see kõik maksma läks, nimetas Sults ärisaladuseks. «Kui ma seda ütlen, on natuke piinlik, sest teised maksavad rohkem selle eest,» põhjendas ta. «Saime väga hästi kokkuleppele, sest need reklaamipinnad olid nii ehk naa tühjad. Ütleme nii, et see oli kümneid kordi odavam kui valimisperioodil.»

Sults keeldus oma koostööpartnerit vastavale kokkuleppele viidates nimetamast. Tallinnas paigaldab prügikastidele reklaame ClearChannel OÜ, mille hinnakirja järgi maksab ühe reklaami eksponeerimine nädal aega 6,3 eurot.

Ka plakati valmistamine läks tema sõnul maksma vaid kriitpaberi hinna, mida ta samuti välja öelda ei tahtnud. «Mul on kõik tellitud sõprade käest, kellele see vigur meeldis, kõik tegid kaasa ja panid oma panuse. Seega plakatil on küll Tallinna kunstigümnaasium, aga tegelikult saaksid sinna alla kirjutada veel väga-väga paljud, kes panustasid.»

Sults ütles, et reklaami ettevalmistamine võttis tal aega ühest päevast umbes 4-5 tundi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles