N, 8.12.2022

Talvine tänavapuhastus muutub pealinnas tihedamaks

Uwe Gnadenteich
, ajakirjanik
Talvine tänavapuhastus muutub pealinnas tihedamaks
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Tänavapuhastusmasinate arv on paarikümne võrra kasvanud, eeskätt on juurde tulnud kõnniteede puhastamiseks sobivat tehnikat.
Tänavapuhastusmasinate arv on paarikümne võrra kasvanud, eeskätt on juurde tulnud kõnniteede puhastamiseks sobivat tehnikat. Foto: Mihkel Maripuu
  • Suuremat tähelepanu pööratakse rattateede hooldusele.
  • Kõnniteede puhastust saab mõnes kohas ka linnalt tellida.
  • Soodsa hinnaga teenust pakutakse vaid ühistutele.

Tallinnas käib algava talve tänavahooldus uute lepingute järgi, mille nõudmised on varasematest tunduvalt karmimad.

Linna koristamine on abilinnapea Vladimir Sveti sõnul jaotatud kahte suurde ossa. On magistraaltänavad, kus sõidab ühistransport ja mille puhastamise eest vastutab keskkonna- ja kommunaalamet, ja on kvartalisisesed teed, mille puhastamise eest vastutavad linnaosavalitsused. 1. detsembrist hakkavad kehtima uued lepingud, mis puudutavad just magistraaltänavate hooldamist.

«Nende puhul on esiteks muutunud see, et me nõuame kõige kasutatavamate kõnniteede hooldamist kaks korda intensiivsemalt kui varem. Kui tavaline hooldustsükkel ehk aeg, mille jooksul peab üks või teine tänav koristatud olema, on kaheksa tundi, siis nüüd oleme määranud osa kõnniteede hooldustsükliks kaks korda lühema aja ehk neli tundi,» rääkis Svet.

Teise muutusena nimetas ta seda, et on määratletud umbes 300 kõige kasutatavamat ühissõidukipeatust, mille juurde paigaldatakse graniitkillustiku konteinerid. «See ei asenda nende peatuste hooldamist tavalisel ajal, aga meie kogemus igasuguste jäävihmadega on näidanud, et igal hetkel peab olema võimalik peatustes killustikku visata,» lausus Svet.

Uus on ka see, et tänavate talihoolduseks kasutatavate masinate hulk on kasvanud sajalt umbes 120-le. Tehnika on varustatud jäärullidega, mis on olulised teele tekkiva paksema jääkihi purustamiseks.

Järelevalve uuel tasemel

Veel üks uuendus on see, et tänavahoolduse järelevalveks on loodud interaktiivne kaart, kus on näha kõikide tänavahooldusfirmade masinad. «See võimaldab meie ametnikel reaalajas kontrollida, missugune masin kuskil sõidab. Samuti peavad masinatel olema andurid, mis näitavad, kui palju soola või graniitkillustikku on teedele puistatud,» lausus Svet.

Ta lisas, et kui sõiduteede puhastamisega võis ka varem rahul olla, siis nüüd kehtestati uued nõuded rattateede ja -radade hooldamiseks. Sõidutee servas asuvalt rattarajalt peab olema lumi koristatud 24 tunni jooksul. Füüsiliselt eraldatud rattateede, nagu näiteks Poska või Sadama tänava rattatee hooldustsükkel on kaheksa tundi ja kõige kasutatavamates kohtades neli tundi, nii nagu ka kõnniteede puhul. Rattaradu muust liiklusest eraldavad postid võetakse Sveti sõnul talveks maha, kuid rajad ise jäävad alles ning mootorsõidukite juhid peavad ka talvel jalgratturitega arvestama.

Teenust pakutakse vaid ühistutele

Linna enda hooldusüksus puhastab kuue traktoriga umbes 61 kilomeetrit kõnniteid ning aitab kaasa lume väljaveol ja parkimiskohtade lumest puhastamisel.

«Lisaks oleme pakkunud meie marsruudi äärde jäävate kinnistute omanikele võimalust tellida teenus linna hooldusüksuse käest. Sel hooajal saatsime koostöös kesklinna valitsusega 500 kinnistule ettepaneku, et nad võiksid astuda Tallinna linnaga lepingusse,» rääkis kommunaalameti juhataja kohusetäitja Tarmo Sulg.

Paraku selgus, et linnaosavalitsus on sellest võimalusest teavitanud vaid neid maju, kus on korteriühistud, sest majaomanike andmebaasi linnal ei ole. Svet arvas puuduliku teavituse kohta, et võib-olla tuleks seda teha paberkirjade lauspostitusega, mis jõuaks kõikidesse postkastidesse. «Ma ei oska praegu lahendust pakkuda, aga me viime koos keskkonna- ja kommunaalametiga selle teema kesklinna vanemani ja tagame, et linnaosavalitsus teeks enne suure talve algust veel ühe teavitusringi, nii et info jõuaks kõikide inimesteni,» lubas abilinnapea.

Märksõnad
Tagasi üles