Meediamajad nuputavad lahendust Omniva järsule kojukande hinnatõusule (2)

BNS
Copy
Eesti ajalehed.
Eesti ajalehed. Foto: Madis Veltman

Omniva tõstab meediaväljaannete kojukande teenustasu järgmisel aastal vähemalt veerandi võrra, kuid meediamajade esindajate sõnul pole veel selge, kuidas nad üllatuslikule hinnatõusule reageerivad, kirjutab ERR.

Omniva sõnul on hinnatõusu põhjuseks perioodika kättetoimetamise teenuse suurenenud kulud ja asjaolu, et inimesed on hakanud ajalehti-ajakirju vähem tellima ehk perioodika kättetoimetamise hind tõuseb järgmisest aastast vähemalt 22 protsenti ning eeldusel, et ajakirjandusväljaannete kojukande maht ei lange rohkem kui viis protsenti.

Kui mahud peaksid langema rohkem, on Omniva teatel suurem ka hinnatõus: iga viit protsenti ületav mahulanguse protsent toob kaasa hinnatõusu 1,2 protsendi ulatuses ehk kui väljaannete tellimise maht väheneb kümme protsenti, on hinnatõus juba ligi 30 protsenti.

AS Õhtulehe Kirjastuse juhatuse esimees Erik Heinsaar ütles ERR-ile, et sedavõrd suur hinnatõus oli üllatuslik ning otsitakse võimalusi sellega hakkama saamiseks.

Ekspress Meedia juhatuse esimees Argo Virkebau ütles, et riik peaks kandevõrku rohkem toetama, sest see aitaks hinnatõusu maandada ja oleks kergem ka maapiirikonna inimestele.

Postimehe peatoimetaja Priit Hõbemägi märkis, et eelarveprotsess on käimas ja sel ajal ei ole õige aeg numbreid välja käia, kuid suuremat paberlehe tellijate vähenemist ette ei ole  näha, pigem võib prognoosida viimaste aastate trendi jätkumist.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles