Stratum: Tallinna liiklus on tundlikkuse piiril

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eilne streigipäev tekitas Tallinnas suuri ummikuid.
Eilne streigipäev tekitas Tallinnas suuri ummikuid. Foto: Toomas Huik

Liiklusuuringutega tegeleva firma Stratum juhi Dago Antovi sõnul näitas eilne ühissõidukite juhtide streik, et Tallinna liikluskorraldus on tundlikkuse piiril ja seega kergesti haavatav.

«Minu meelest näitas eilne päev väga hästi, kui tundlik Tallinna liikluskorraldus praegu on, me oleme selle tundlikkuse piiri peal,» tõdes Antov. Ta lisas, et õnneks ei olnud eile enamusel lastest koolipäev, mis olukorda mingil määral leevendas.

Antovi hinnagul mõjutas eilset keerulist liiklusolukorda see, et tõenäoliselt need inimesed, kes tavaliselt tööle sõitmiseks autot ei kasuta, tõid oma sõidukid välja.

«Kui tavapärane olukord ei tööta, siis on juba väikese muutuse pärast probleemid majas,» kinnitas Antov. «See tähendab, et konkurentsivõimeline, korralik, kiire, mugav ja kvaliteetne ühistransport on vajalik. Sellest on juba tükk aega räägitud.»

Ta lisas, et sellist ühisveondust vajavad mitte ainult hinnatundlikud ehk veidi vaesemad inimesed, vaid ka need linlased, kes praegu autodega sõidavad.

«Mul on natuke hirm, et kui Tallinnasse tuleb tasuta ühistransport, siis see ei ole praegu autodega sõitvate inimeste jaoks, sest nemad ei ole niivõrd hinnatundlikud kui kvaliteeditundlikud,» ütles Antov. «Kipub ju nii olema, et tasuta supp ei ole kõige kvaliteetsem.»

Antovi sõnul ei ole tasuta ühistransport iseenesest ehk vale idee, kuid eeskätt tuleb mõelda, mis sellest süsteemist edasi saab.

«Mul on niisugune hirm, et sel juhul hakkab kogu ühistranspordisüsteem üldse vaikselt välja surema, jääb lihtsalt niisugune rohkem sotsiaalabi moodi asi,» kinnitas Antov.

Stratumi uuringud on näidanud, et kui 2009.aastal tuli masu peale, siis läks olukord Tallinna liikluses kergemaks, sest autosid jäi tänavatel vähemaks ning liikluskoormus langes. 2011. aastal ja tänavu on aga näha, et koormus jälle taastub, mis teeb linna liikluskorralduse õrnaks ja tundlikuks.

Stratumi üks Tallinna liikluse keskmist ühenduskiirust käsitlev uuring näitas, et kui masu ajal liikluskoormus umbes 10 protsenti langes, siis ühenduskiirus kohe tõusis. Eilne päev näitas aga, et kui natukenegi rohkem autosid tänavale tuleb, siis tekivad kohe probleemid.

«See näitab meie tulevikku, tõenäoliselt eilne pilt on päris tavaline mõne aasta pärast, kui midagi oluliset ette ei võeta,» ütles Antov. «Just kvaliteetne ühistransport oleks üks lahendusi.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles