Logistika- ja veondusfirma Kopra Transport kolis oma terminali umbes aasta tagasi Kalamajja ning sai linna transpordiametilt kinnituse, et lähiajal piirkonna liikluskorraldust ei muudeta, kuid varsti pärast seda paigaldati siiski üks oluline liiklusmärk, mis muutis veondusfirma elu põrguks.
Tallinna transpordiamet muutis veondusfirma elu põrguks
Aadressil Küti 2 asus kunagi tolliladu ning see ala ongi linnavalituse loal mõeldud sihtotstarbeliselt logistika- ja veondusfirmade tegutsemiseks.
Vaid 4 – 5 kuud pärast Kopra Transpordi Küti tänavale kolimist ilmus aga Soo ja Vana-Kalamaja tanava ristmikule liiklusmärk, mis keelas 15 tonnist raskemate veokite sõitmise Niine tänava poole. See oli Kopra Transpordile tõeline löök, sest nende kuni 17 meetri pikkused veoautod suundusid just sedakaudu sadamasse.
«Transpordiametist vastati siis mulle, et meie olukord läheb järjest hullemaks, sest keelumärki maha ei võeta,» ütles Kopra Transpordi tehnikadirektor Patrick Madar.
Firmale tähendas ühe märgi paigaldamine seda, et kui seni oli nende veokite teekond Küti tänava terminalist sadamasse 1,5 kilomeetrit pikk, siis pärast muudatust tuli mööda Põhja-Tallinna kitsaid tänavaid teha 7,8 kilomeetri pikkune ring.
Pärast pikki vaidlusi võttis transpordiamet siiski tänavatelt maha paar 15 tonni piirangu märki, mistõttu veokite teekond sadamasse veidi lühenes, kuid ikkagi peavad pikad ja rasked autod keerutama mööda kitsaid Kalamaja ja Pelgulinna tänavaid.
Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa ütles, et kui tänava kandevõime on 15 tonni või natuke rohkem, aga mõni veondusfirma tahab seal sõita 24 tonni raskuste masinatega, siis ülejäänud liiklejad seda kindlasti ei soovi. Seepärast piirav liiklusmärk Soo ja Vana-Kalamaja ristmikule üles pandigi.
«See ei ole tehtud kellegi kiusamiseks, see on reaalne vajadus,» rõhutas Rüütelmaa. «Täna ei ole antud teelõik väga halvas seisus, aga kui rasked masinad seal pidevalt sõidavad, siis võib asi hulluks minna.»
Kalamaja elanik ning Kalamaja Seltsi juhatuse liige Liisa Pakosta sõnul on koomiline see, et linnavalitsus andis endisesse tollilattu tegevusloa veondusfirmale, samal ajal püüti aga sõiduautosid Kalamajast eemal hoida. Kopra Transport ei ole tema sõnul kindlasti süüdi, sest nemad taotlesid luba ja linnalt selle ka said.
«Suurte veoautode liikumine Kalamajas tekitab igal juhul probleeme, sest nad segavad sõiduautosid ja muud liikumist,» ütles Pakosta. «See ei ole ka mõistlik, et nüüd solgutatakse neid pikki veokeid läbi terve Kalamaja.»