Algas kaitseväe veterane tunnustav sinilillekampaania

Alexandra Saarniit
, ajakirjanik
Copy
Sinilillekampaania märgid ja käepaelad.
Sinilillekampaania märgid ja käepaelad. Foto: Marko Saarm

Laupäeval algas kümnendat korda sinilillekampaania «Anname au!», millega kutsutakse kaitseväe ning Kaitseliidu veteranide tunnustamiseks kandma sinilillemärki.

Eestis on üle 3000 veterani, kes on osalenud erinevatel rahvusvahelistel sõjalistel ja rahutagamise operatsioonidel mitmel pool maailmas.

Sel kevadel kogutakse raha, et toetada veterane ja nende lähedasi ning tervishoiu valdkonda laiemalt. Sinilillesümboolika müügist saadav tulu aitab koostöös Pärnu Lahe Rotary Klubiga muuta Pärnu rand ligipääsetavaks erivajadustega inimestele, soetada Hiiumaa haiglale vajalik videokolonoskoop ning koostöös paralümpiakomiteega luua Kiviõli seikluskeskusesse para-suusatamise võimaluse.

«Aprill on veteranikuu ja sel puhul sinilille kandmisest on nüüdseks saanud 10-aastane traditsioon, millega väärtustame veteranide panust Eesti kaitsmisel. Üle 25 aasta on Eesti kaitseväelased ja kaitseliitlased teeninud maailma kõige keerulisemates paikades, et tagada rahu ja hoida liitlassuhteid, mille väärtust oskame täna hinnata rohkem kui kunagi varem,» ütles kaitseminister Hanno Pevkur (RE).

«Veteranikuu annab kõigile võimaluse näidata, et hoolime neist, kes on andnud hindamatu panuse selleks, et me kõik saaksime ennast turvalisemana tunda,» lisas kaitseminister kutsudes kõiki eestimaalasi kandma sinilillemärki.

Liikumisaastale ja traditsioonidele kohaselt saab sinilillekampaania sportliku stardi laupäeval Tallinnas toimuva Sinilillejooksuga. Jooksud toimuvad kuu vältel veel Rakveres, Narvas, Tartus ning Saaremaal. Lisaks saab kaasa teha ka virtuaalselt – oma valitud ajal ja kohas.

Oma panuse saab igaüks anda 10.–16. aprillini Naiskodukaitse korraldataval heategevuslikul veebioksjonil. Kampaania tippsündmuseks on 23. aprillil veteranipäeva auks korraldatav Veteranirock, mis toimub esmakordselt Rakvere Vallimäel. Kell 19 algaval kontserdil astuvad üles Metsatöll, A-Rühm, Jaagup Tuisk ja NATO kirdekorpuse bänd Griffin.

Kampaania kestab 30. aprillini ning sinilillesümboolikat saab osta järgnevates müügipunktides: Coop, Selver, R-Kiosk, Apollo ja Karupoeg Puhh kauplused, Circle K tanklad, Myfitnessi spordiklubid ning Apotheka e-apteek.

Käsitsi valmistatud sinililled.
Käsitsi valmistatud sinililled. Foto: Dmitri Kotjuh/ Järva Teataja

Koostöös Itella Smartpostiga saab kampaaniatooteid tellida otse postiautomaati Anname au e-poest. Kõikjal Eestis aitavad sinilillesümboolikaga toodete müügiga annetusi koguda ka Naiskodukaitse vabatahtlikud.

Sinilillekampaaniat viib läbi MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing koostöös Naiskodukaitsega. Oma panusega aitavad kampaania õnnestumisele kaasa kaitsevägi, kaitseministeerium, Eesti Kaitseväe Veteranid MTÜ, Itella Estonia, Coop, Selver, Circle K, Apotheka, R-kiosk, Apollo, Myfitness, Karupoeg Puhh, Milworks, Milrem, Ortopro, Go Craft, Huum, Topauto, Vichy, Semetron, Threod Systems, Nordic Armoury, Maru Ehitus, Tactical Foodpack, Fendernet, Eesti Võrkpalli Liit, Eesti Jalgpalli Liit, Eesti Korvpalli Liit, Mega Media Grupp, Digitrükk, Swedbank, Telia, Montonio ja Minilaod.

Iga sinilillemärk, mille on valmistanud SA Hea Hoog vahendusel vaimse ja psüühilise erivajadusega inimesed üle Eesti, on unikaalne käsitöö.

Tagasi üles