Estonia uurimise juht: on pikk rida töid, mida rootslased tahavad teha (1)

Tarvo Madsen
, ajakirjanik
Copy
Ohutusjuurdluse keskuse juht Märt Ots.
Ohutusjuurdluse keskuse juht Märt Ots. Foto: Konstantin Sednev

Eesti Ohutusjuurdluse keskuse juhi sõnul ei tea ka Eesti pool veel täpselt, milliseid töid rootslased parvlaev Estonia vraki juures plaanivad teha. See lepitakse kokku kolmapäeval peetaval kolme riigi ühiskoosolekul. 

BNS vahendas, et parvlaeva Estonia vööriramp kavatsetakse tõsta merepõhjast üles suve alguses, ütles Rootsi õnnetuste uurimise ametkonna SHK asejuht Jonas Bäckstrand teisipäeval. Rootsi valitsus eraldas täiendavate tööde jaoks vraki juures 25 miljonit Rootsi krooni. See on eurodes umbes 2,2 miljonit eurot. Jonas Bäckstrandi ennast Postimehel tabada ei õnnestunud. 

Eesti Ohutusjuurdluse keskuse juht Märt Ots selgitas Postimehele, et meretööde tegemise plaanist oli rootslastega juttu juba kohtumisel veebruaris ning toona andsid rootslased teada, et valitsusele on esitatud taotlus rahastuse saamiseks. Mereliste uuringute läbi viimiseks korraldas Rootsi Õnnetusjuhtumite Uurimise Amet (SHK) riigihanke, mille tulemusi arutatakse Eesti ja Soome kolleegidega kolmapäeval Helsingis toimuval töökoosolekul. Seetõttu ei tea isegi Ots täpselt, mis töid rootslased plaanivad tegema hakata kuid ta kinnitas, et uurimine toimub siiski kolmepoolses koostöös. «Neil oli kirjutatud terve rida igasuguseid erinevaid töid ja võimalusi ning homme selgub täpselt, mida tehakse. Ma ei hakkaks enne spekuleerima, kui on täpselt need tööd teada,» rääkis Ots. 

Ta lisas, et rambi ülestõstmine oli veebruaris presenteeritud plaanidest vaid üks, kuid milliseid töid päriselt tehakse, lepitakse kokku kolmapäeval. Ta kirjeldas, et rambi ülestõstmise kohta pole tema tahtnud varem anda lubadusi, sest tegemist on tehniliselt keeruka ülesandega. «Ta on 80 meetri sügavusel merepõhjas ja see sõltub paljudest asjaoludest,» ütles ta.

Ots lisas, et ka OJK-l on kavas uuele valitsusele esitada ettepanekud tegevuste finantseerimise jätkamiseks. «Soovime esimesel võimalusel kohtuda uue majandus- ja infotehnoloogiaministri Tiit Riisaloga ning tutvustada talle parvlaeva Estonia uuringute tegevusi,» sõnas ta.

«Käimasolevatest töödest jätkub Taltech’i poolt läbi viidav laeva merepõhjaga kokkupõrke modelleerimine, mis peaks valmima augusti lõpuks. Oleme jätkanud intervjuude läbiviimist nii Eesti kui välismaiste laevahukust pääsenutega,» lisas Ots. Ettevalmistamisel on ka laeva vööri mudeldamise hange, selle töö finantseerib Eesti.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles