Valitsusliidu kava tõsta eelarveaukude lappimiseks muu hulgas meediaettevõtete käibemaksu halvendab veelgi meie erameedia konkurentsivõimet rahvusvaheliste digiplatvormide ning munitsipaal- ja riigimeediaga. Ka võimaliku kompromissina pakutav üheksaprotsendiline käibemaks kehtiva viie protsendi asemel tundub praegustes tingimustes ületavat meedia taluvuspiiri. Eriti valusalt võib pihta saada maakondlik ajakirjandus.
Tellijale
Käibemaksu tõus pigistaks eriti valusalt kohalikke lehti (5)
Põhjaranniku peatoimetaja Erik Gamzejevi sõnul kujutaks käibemaksu tõus neile suurt täiendavat kulu. «Kõige hullem, et see lisandub paljude kasvavate kulude kogumisse,» sõnas ta. «Lehetegemise paradoks on, et mida paremat sisu tahad teha, seda keerulisem on see majanduslikult.»
Gamzejev nentis, et ajakirjandusega seotud muud kulud, ka reklaamikulud on nagunii täiskäibemaksuga. «Rahvusvahelised digihiiud viivad ju reklaamiraha kogu aeg välja, nemad Eestis käibemaksu ei maksa ja seegi muudab meie ajalehtede konkurentsivõime veel ebavõrdsemaks.»