ANALÜÜS Automaks soosib vanu autosid ja elektriautosid ning loob skeemitamisohu (5)

Mikk Salu
, ajakirjanik
Copy
Autod kaubanduskeskuse parklas. Foto on illustreeriv.
Autod kaubanduskeskuse parklas. Foto on illustreeriv. Foto: Madis Veltman

Uue automaksu kohta saab praeguste teadmiste põhjal teha neli järeldust. See annab eelise kasutatud ja juba Eestis olevatele autodele uute autode ees. Annab eelise «keskmise» suurusega sedaanidele suuremate linnamaasturite ees, aga ka sedaanidele pisemate autode ees. Soosib elektri, hübriid ja diiselmootoriga autosid võrdluses bensiinimootoriga autoga. Ärgitab otsima maksu- ja rendiskeeme teistes riikides.

Võttes aluseks eelmise aasta kaks kõige populaarsemat automarki – Toyota ja Š​koda – ning nende müüduimad mudelid – vastavalt RAV4 ja Corolla ning Octavia ja Kodiaq –, saab nende abil maksuskeemi lihtsalt lahti seletada. Poliitikud tahavad küll näiteid tuua kallite Porschede kohta – karistame rikkaid, eks –, aga nende müük on nii marginaalne, et räägime ikka «rahvaautodest».

Näiteks Eesti seni enim müüdud auto RAV4 bensiinimootoriga mudeli eest tuleb edaspidi tasuda 3800 eurot registreerimismaksu ja aastamaksu 261 eurot. Hübriidversiooni puhul jääks registreerimine sõltuvalt konkreetsest mudelist 2000 euro ümber ja aastamaks 150 euro ümber.

Kommentaarid (5)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles