SÜGISTORM «Minu pere on sunnitud elama hotellis»: paljud majapidamised on endiselt elektrita

Anita Avakova
, portaali Rus.Postimees ajakirjanik
Copy
Postimehe külastuse ajal parandas Elektrilevi rikkebrigaad parajasti Vana-Aaviku külas kõrgepingeliini.
Postimehe külastuse ajal parandas Elektrilevi rikkebrigaad parajasti Vana-Aaviku külas kõrgepingeliini. Foto: Mihkel Maripuu

Sel nädalavahetusel toimunud tormi tagajärgedega peavad Elektrilevi töötajad veel tänagi tegelema. Vaatamata sellele, et võrgufirma ütles päev enne tormi, et on kõrgendatud valmisolekus, pole paljudes Eesti majapidamistes elektrit juba mitu päeva. Portaali Rus.Postimees toimetusega ühendust võtnud kolme lapse isa Oleg oli sunnitud kasutusele võtma äärmuslikud abinõud: viima oma pere ajutiselt hotelli elama.

«Meil kadus elekter 7. oktoobril kell 13.56, istusime kaks päeva ilma selleta. 9. oktoobril kell 13.25 saime SMS-i, seal oli kirjas, et meie elektrivarustus taastub alles 10. oktoobri südaööl,» räägib Oleg (nimi muudetud, õige nimi toimetusele teada). 

Saabus järgmine päev, kuid elektrit polnud ikka veel ega ka infot, millal see tuleb. 

«Telefoni teel infot saada on võimatu, kuna Elektrilevi lihtsalt ei vasta kõnedele,» lisab Oleg. 

«Perekond on hotellis, mina valvan koos koeraga külma maja.»

«Mul on peres kolm väikest last, majas käib kõik elektriga. Kaks päeva istusime ja ootasime, et keegi kas lülitaks elektri sisse või teavitaks meid olukorrast täpsemalt ja ütleks, mida oodata,» jätkab Oleg. 

Kui ta sai teada, et elekter tuleb tagasi alles 10. oktoobri südaööl, otsustas ta naise ja lapsed hotelli viia.

«Ise olen sunnitud koeraga külma maja valvama, sest selle võib muidu lihtsalt tühjaks varastada. Mind päästab vaid elutoa kamin,» räägib Oleg. 

Olegi sõnul tulenes elektrikatkestusest palju probleeme: toit riknes, puhtad riided said otsa, pole võimalust tööle minna. 

«Usun, et Elektrilevi ei tule oma kohustustega toime ja hoiab inimesi pantvangis, sest olukorra hindamiseks ja klientidele ammendavate soovituste andmiseks piisab esimesest ööpäevast,» ütleb Oleg. «Kui me ei suuda 96 tunni jooksul tuule ja selle tagajärgedega toime tulla ning kliente asjade tegelikust seisust teavitada, siis mida rääkida raskematest olukordadest, mida talvel tugevate külmadega üle elama peame?»

Elektrilevi: täna saabuvad appi meeskonnad Lätist

Foto: Mihkel Härm. Foto: Madis Veltman

Elektrilevi juhatuse esimees Mihkel Härm kommenteerib:

Terve nädalavahetuse üle Eesti möllanud torm tekitas kõige enam kahju riigi põhjarannikul ning tõi kaasa ulatuslikud elektrikatkestused Harjumaal ja Lääne-Virumaal. Harjumaa on juba kaks päeva prioriteetne, sinna saadetakse brigaade teistest maakondadest ning täna on saabumas kaks brigaadi Lätist.

Eestis ei jätku nii suuremahuliste purustuste kõrvaldamiseks tööjõudu, mistõttu mõne probleemi lahendamine võtab kauem aega. Meie 200 töötajat on töötanud laupäeva varahommikust peale pikki päevi ja öid, trotsides tuult, vihma ja külma ning jätkavad tööd seni, kuni kõik probleemid on kõrvaldatud.

Keskpingevõrkude riketest teavitatakse kliente automaatselt ning klientide rohkuse tõttu lahendatakse nendel liinidel tekkinud probleemid eelisjärjekorras. Madalpingevõrkude rikkeid kontrollitakse ükshaaval ja need lisatakse süsteemi järgmisena ning klient saab teate selle kohta, et rike on registreeritud ja see kõrvaldatakse. Hetkel vaatame üle ja laiendame katkestustest teavitamise süsteemi funktsionaalsust, et infovahetus oleks veelgi kiirem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles