«Lapsed ei peaks seda nägema!». Reklaamipausid on täidetud limpsi ja šokolaadiga (12)

Loora-Elisabet Lomp
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Laps vaatab telekast limonaadireklaami.
Laps vaatab telekast limonaadireklaami. Foto: Shutterstock / kollaaž

Sotsiaalministeerium soovib lastele suunatud toidu ja joogi reklaami reguleerimist seaduse tasandil, lisaks on plaan kehtestada limonaadimaks. Tartu Ülikooli uuringu järgi ei tohiks lapsed vaadata 69 protsenti teles näidatavatest toidu- ja joogireklaamidest, sest need õhutavad valesid toitumisharjumusi ning ebatervislikke eluviise. Duo Media Networksi tele- ja raadioreklaami osakonna juht Mirjam Viiding leiab aga, et uuring on paraku totaalne läbikukkumine.

Eelmise aasta algusest jõustus Eestis ringhäälingute liidu tegevusjuhend «Vastutustundlik toidu ja joogi reklaamipoliitika lastesaadetes. Lastele suunatud reklaam», mille eesmärk on panustada laste tervise kaitsesse ja toetada tasakaalustatud toitumist. Selle juhendi kohaselt ei tohiks lastele reklaamida suure rasva- ja suhkrusisaldusega tooteid. Nõuded on kõigile liidu liikmetele kohustuslikud ning järelevalvet tehakse eneseregulatsiooni põhimõttel.

Maailma Terviseorganisatsiooni WHO Eesti esindaja Kristina Köhleri sõnul oli nende soov selle uuringu käigus teada saada, kas juhendist peetakse kinni. «Teine põhjus oli see, et teaduskirjanduse andmetel ei ole ka teistes riikides eneseregulatsioonid kuigi tõhusad, need ei motiveeri lastele reklaame mitte näitama,» selgitas ta.

Kommentaarid (12)
Copy
Tagasi üles