Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit

Uus eelnõu peletab autod kõnniteelt ja sunnib tõuksijuhid kainusele (6)

Copy
Bolti tõuksid. Foto on illustratiivne.
Bolti tõuksid. Foto on illustratiivne. Foto: Elmo Riig

Kliimaminister Kristen Michal esitas valitsusele liiklusohutust tõstva liiklusseaduse eelnõu, mis toob olulise muudatuse kõnniteede kasutamise reeglites – tulevikus on kõnniteed jalakäijatele ning autode peatumine on lubatud vaid vastava liikluskorraldusvahendi olemasolul.

Selgeks saavad ka tõukside parkimisreeglid ning omavalitsus saab piirata nende sõidukiirust. Vähemkaitstud liiklejate ohutuse tõstmiseks tuleb edaspidi mootorsõidukil ratturist ja mopeedijuhist mööduda, hoides 1,5-meetrist vahet.

«Lihtsamalt öeldes – jalakäijad, olgu nad lapsed, pensionärid või lapsevankriga vanemad, ei pea kõnniteel pugema seisvate autode vahelt läbi. Autodele on autotee ja jalakäijatele kõnnitee. Nii lihtne see tulevikus ongi,» ütles Michal.

Teiseks oluliseks muutuseks on selgemad reeglid tõukerataste parkimisel. Edaspidi tuleb tõukeratas parkida paralleelselt kõnnitee äärega ning kergliiklustee äärest takistuse puudumisel mitte kaugemal kui 20 sentimeetrit. Samuti tuleb kergliikurit tee ääres parkides jätta teistele liiklejatele vabaks vähemalt 1,5 meetri laiune teeosa. Seadusemuudatus annab kohalikele omavalitsustele õiguse määrata piirkonnad, kus kehtestatakse elektritõukeratastele madalamad piirkiirused.

«Selleks, et millestki nii praktilisest nagu tõukerattad nuhtlust ei saaks, paneme paika nende parkimiskorralduse ning anname omavalitsustele võimaluse piirata nende liikumiskiirust seal, kus kohalik kogukond seda vajalikuks peab – näiteks lasteaia juures või rahvarohkel tänavalõigul,» selgitas Michal.

Ministri sõnul toimus tõukeratturite osalusel eelmisel aastal üle 300 õnnetuse. «Liiklejate, omavalitsuste ja ettevõtete koostöös saame seda vähendada. Omavalitsustel soovitan soojalt kasutada targalt oma investeerimisvõimekust ja ka kliimavaldkonna rattateede rahastusmeetmeid ning viia võimalusel erineva kiirusega liikumisviisid lahku – see kasvatab ohutust liikluses.»

Kolmas oluline muutus on mõeldud vähemkaitstud liiklejate ohutuse tõstmiseks. Nii tuleb edaspidi mootorsõidukil hoida 1,5 meetrit kaugust, kui möödutakse teel olevast ratturist, tõukerattast või pisimopeedijuhist.

Neljandaks, siseministeeriumi ja politsei ettepanekul kehtestatakse liiklusohutuse tagamiseks kergliikurijuhile, jalgratturile ja pisimopeedijuhile maksimaalne lubatud alkoholi piirmäär, milleks on 0,5 promilli ehk 0,25 milligrammi alkoholi ühes liitris väljahingatavas õhus. Siiamaani tuli politseil anda kontrollimisel subjektiivne hinnang, kas tegemist on joobeseisundiga või mitte. Selge piirmäär teeb edaspidi lihtsamaks avaliku korra hoidmise ning annab võimaluse ka igaühel endal hinnata oma seisundit.

Märksõnad

Tagasi üles