Juunis algab Paldiski maantee jalakäijatunneli ehitus

Uwe Gnadenteich
, ajakirjanik
Copy
Paldiski maantee jalakäijatunneli eskiis.
Paldiski maantee jalakäijatunneli eskiis. Foto: Tallinna linnavalitsus

Tallinnas hakatakse lõpuks ehitama raudtee alt kulgevat Paldiski maantee tunnelit, mis projekteerimise käigus kahanes kergliiklustunnelist jalakäijatunneliks.

Esmaspäeval, 10. juunil algavad Paldiski maantee ja Tehnika tänava ristmikul jalakäijatunneli ehitustööd, mis toovad kaasa ajutisi liikluskorralduse muudatusi ning hilisemates etappides ka rongiliikluse ajutise katkestamise Balti jaama ümbruses.

Paldiski maantee ja Tehnika tänava ristmikule rajatav jalakäijatunnel võimaldab ohutut pääsu läbi raudtee muldkeha, ühendades paremini Kristiine, Kesklinna ja Põhja-Tallinna linnaosad. Uus lahendus suunab jalakäijad olemasoleva kitsa raudteeviadukti all oleva kõnnitee asemel uude valgustatud tunnelisse, muutes liiklemist oluliselt ohutumaks.

«Inimesed saavad ohutut ja meeldivat Paldiski maantee tunnelit kasutada, kui nad kõnnivad jalgsi ning ratturid saavad sealsamas varsti liikuda uuel rattateel. Sõiduteel jääb autodele ja ühistranspordile eelnevalt läbi analüüsitud väga hea läbilaskevõime ning millest ummikute vähenedes kõik võidavad,» ütles abilinnapea Pärtel-Peeter Pere.

Tööde esimeses etapis toimub trolli kontaktvõrgu masti ja foori sidekapi ümbertõstmine ning ettevalmistamine tunneli paigalduseks ja torutunneli montaaž raudtee kõrval. Antud etapis suletakse Paldiski maantee linna suunduv parempoolne sõidurada kuni viaduktini. Jalakäijate liikumine on korraldatud suletud sõidurajal. Ühistranspordi liiklus mõlemas suunas säilib. Tunnel võimaldab ka vajadusel jalgrattaliikluse teenindamist niikaua kui Paldiski maantee äärde pole rattateed rajatud.

Paldiski maantee jalakäijatunneli ehitustööde tõttu katkeb üheks nädalaks, 15. juulist 21. juulini ajutiselt rongiliiklus Balti jaama ümbruses. Läänesuuna rong (Keila, Kloogaranna, Paldiski, Turba) liigub sel nädalal Lilleküla peatuseni ning ida- ja kagusuuna rongide (Aegviidu, Narva, Rakvere, Tartu, Valga, Koidula) ajutiseks alg- ja lõpp-peatuseks on Kitseküla. Edelasuuna (Rapla, Türi, Viljandi) rongid sõidavad sel perioodil Tallinn-Väike peatuseni.

«Kui esialgu oli kavandatud, et tööd rongliiklust ei mõjuta, siis vahepeal pidi ehitaja ehitustehnoloogiat muutma. Seda põhjusel, et lepingu täitmise käigus avaldas Tallinna linnaplaneerimise ameti muinsuskaitseosakond soovi säilitada Paldiski maantee raudteeviadukti juures olev ajalooline militaarpunker. Kuna punker jääb paigaldustöödele ette, siis ehitajal pole enam võimalik rakendada kinnise meetodi tehnoloogiat ning tuleb konstruktsiooni monteerida siiski lahtisel meetodil. See näeb ette raudtee alt muldkeha eemaldamist ning seetõttu ei saa teatud etapis Balti jaama lähistel rongiliiklus toimuda,» selgitas Pere.

Elroni sõiduplaan avaldatakse kodulehel www.elron.ee juuli alguses.

Tallinna Transpordiamet võimaldab raudteekatkestuse ajal tasuta sõiduõiguse ühistranspordis kõikides liinides, mis läbivad Ülemiste, Tallinn-Väikse ja Tondi raudteepeatusi. Tasuta sõiduõigus hakkab kehtima trammis nr 4, bussides nr 7, 12, 13, 15, 45, 49, 54, 64, 65 Ülemiste suunal ning bussides nr 5, 14, 16, 18, 18A, 20, 20A, 28, 32 ja 36 Tondi ja Tallinn-Väike suunal.

Haljastustööde käigus paigaldatakse murukate ning istutatakse Ristiku tänava poolt kümme Thunbergi kukerpuu lehtpõõsast. Olemasolevad puud kaitstakse ehitustööde ajal tüve ümber püsti kinnitatud laudadega.

Jalakäijatunneli projekti avalik tutvustus toimus 22. mail, kohtumise salvestus on saadaval projekti veebilehel aadressil tallinn.ee/paldiskitehnikatunnel.

Praeguste plaanide kohaselt tunnel avatakse jalakäijate liikluseks juba sügisel, kuid haljastuse rajamine ja väiksemad ehitustööd vältavad veel kuni lepingu lõpptähtajani 2025. aasta veebruaris.

Märksõnad

Tagasi üles