Tallinna veetaksot hakkab tegema firma Spinnaker

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
RIB-tüüpi kiirkaater mahutab 14 inimest.
RIB-tüüpi kiirkaater mahutab 14 inimest. Foto: Allar Allas

Märtsis Tallinna ja Viimsi valla poolt välja kuulutatud veetakso teenuse osutamise konkursi võitis OÜ Spinnaker, kes paneb Tallinna ja Viimsi viie sadama vahel käima kiirkaatri.

Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimoni sõnul laekus konkursile vaid üks pakkumine ning selle tegi Spinnaker. Ta selgitas, et tegemist ei ole taksoga tavamõistes vaid kommertsliiniveoga Peetri sadama, Lennusadama, Vanasadama ja Pirita TOPi sadama ning Viimsis asuva Miiduranna sadama vahel.

Veetakso hakkab sõitma graafiku järgi, kuid see ei ole veel vedajaga paika pandud. Konkursi tingimustes ei olnud otseselt kirjas, kui tihti peab veetakso käima. See on edaspidiste läbirääkimiste teema.

Taksosõit maksab

Iga inimene, kes tahab veetaksoga Tallinna lahel ühe või teise sadama vahel lõbusõitu teha, peab ostma pileti. Keskmine üksikpileti hind on Siimoni sõnul 5,3 eurot. Konkreetne hind sõltub aga sellest, kui pikka maad keegi sõita tahab.

Kõige odavam pilet maksab kaks ning kõige kallim kaheksa eurot. Näiteks Miiduranna sadamast Vanasadamasse sõites tulebki sõitjal välja käia kaheksa eurot, Peetri sadamast Lennusadamasse saab aga kahe ning Pirita TOPi sadamast Miiduranda kolme euroga. Täpne hinnakiri pannakse välja siis, kui veetakso juba sõitma hakkab.

Spinnakeri RIB-tüüpi üheksa meetri pikkune kiirkaater võtab peale kuni 14 inimest. Firma andmetel on tegemist eriti merekindla kaatriga.

Veetakso kommertsliini lepingu sõlmib transpordiamet Spinnakeriga 2012. aasta navigatsiooniajaks. Esialgse plaani järgi peaksid sõidud algama 1. maist ja kestma kuni 30. septembrini. Kõik veetaksondusega seotud kulud katab vedaja.

«Ääretult palju sõltub aga ikka ilmadest,» ütles Siimon. «Kui 1. mail lund sajab, siis tuleb algusaega loomulikult edasi lükata.»

Veetakso teenust pakkuv kaater on Siimoni sõnul kuue aasta vanune ning on Tallinna merepäevade ajal inimestele Tallinna lahel lõbusõite teinud.

Siimon märkis, et veetakso konkursi vastu tundis huvi teisigi firmasid, kuid oma pakkumist nad ei esitanud. Tingimuste järgi valiti võitja välja üksikpileti hinna ning väikelaeva keskmise vanuse ja seisukorra järgi. Kuna pakkumise tegi vaid üks firma, ei olnud valikut. Samas vastas Spinnakeri tehtud pakkumine esitatud tingimustele.

Lõbusõidutakso

Viimsi abivallavanem Endel Lepik rõhutas samuti, et tegemist ei ole taksoga tavamõistes. Eelkõige on veetakso mõeldud lõbusõiduks turistidele, aga ka kohalikele elanikele. Tallinna laht võiks olla osa merest, kus turist saaks liikuda.

«Tegemist ei ole siiski niisuguse regulaarse laevaliiklusega, et lähen veetaksoga hommikul tööle ja tulen õhtul jälle koju,» rõhutas Lepik.

Spinnakeri projektijuhile Merike Reedele tuli konkursi võitmine kolmapäeva hommikul üllatusena, kuna ta ei olnud veel Tallinna transpordiametilt kirjalikku kinnitust saanud.

Reede mainis, et veotakso liikumise graafik on praegu tegemisel ning hiljem tuleb see transpordiametiga kooskõlastada. Ta ei olnud nõus sellel teemal enne rohkem rääkima, kui ametist on tulnud ametlik kinnitus ning leping sõlmitud.

Reede märkis, et firma pakub veetakso ehk lõbusõidu teenuseid kogu aeg, kuid regulaarliini mõistes ei ole seda siiani tehtud. Tallinna merepäevade ajal on juba neli aastat korraldatud lõbusõite Vanasadama ja Lennusadama vahel ning need on linnarahva hulgas väga populaarsed olnud.

Tallinn ja Viimsi vald kuulutasid märtsis ühiselt välja konkursi reisijate kommertsveoks Tallinna ja Viimsi sadamate vahel. Konkursi eeskmärk oli reisijatele väikelaevadega veoteenuse osutaja leidmiseks suveajal.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles