Ma käisin Pärnu lennujaamas viimati 90ndate lõpus, mil ees ootas koos armsa kolleegiga ettevõetud ekspromptreis Ruhnu. Oh Ruhnu, kui paksud olid su kuusemetsad ja kui suured ja hirmuäratavad parmud, mis ajasid mind mööda külatänavat pagema otsekui kiini jooksva lehma! Ning milline ettevõtmine oli kohale saada: kolleegi auto kihutas kaelamurdva kiirusega Pärnu poole, ja jõudsimegi peale Air Livonia toekale AN-28-le, mis meid propelleripõrinal saarele viis ja sealt päev hiljem ka ära tõi.

Peaaegu kolmkümmend aastat hiljem pole midagi muutunud: Pärnust saab jätkuvalt lennata Ruhnu – ainult Ruhnu. Kuid lennuk on nüüd palju väiksem kui AN-28, kaheksakohaline Britten Norman BN-2 Islander.

Lend Ruhnu (ja tehniliselt ka Kuressaarde, sest ka sinna sõidab pärast vahemaandumist keset Liivi lahte Diamond Sky roosa sabaga lennuaparaat) ei välju Pärnust iga päev. Reisipäevad on alates 1. novembrist esmaspäev, teisipäev, neljapäev ja reede.

Tõsi, nagu kõik Ruhnu lennukiga sõitjad teavad või teadma peaksid, ei tasu lennugraafikut väga tõsiselt võtta. Lend läheb välja siis, kui Diamond Sky piloot (jah, selles lennukis on lendureid üks) Elise Ots veebilehel lennuilm.ee* avaldatu põhjal hindab, et ilmastikutingimused klapivad. Nagu juba staažikailt reisijailt peagi kuulen, ei juhtu seda vahel päevade kaupa. Ükskord tuli lendu oodata terve nädal.