Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Rail Balticu hiiglaslik hange pani konkurendid piike ristama (1)

Rail Balticu Pärnu reisiterminali visuaal.
Rail Balticu Pärnu reisiterminali visuaal. Foto: Arhitektuuribüroo Pluss/Rail Baltica

Eesti aegade suurima taristuhanke, mille rahaline maht võib ulatuda ühtekokku üle 900 miljoni euro, ühe lõigu pakkumuste hindamise järel tekkis vaidlus, mille lahendamisse pidi sekkuma rahandusministeeriumi hallatav riigihangete vaidlustuskomisjon (VAKO).

Kiirraudtee Rail Balticu põhitrassi Eestis kulgeva osa projekteerimiseks ja rajamiseks pakkumuse teinud viiest kandidaadist valis Rail Baltic Estonia (RBE) märtsis välja kaks edukamat. Protsess ei kulgenud siiski päris valutult, sest tulemus vaidlustati osaliselt.

Esimese, Tallinnast Ülemiste jaamast Pärnusse kulgeva lõigu rajaja selgus probleemideta. Selleks osutus GRK juhitud konsortsium, kuhu kuuluvad aktsiaselts GRK Eesti, GRK Suomi Oy, aktsiaselts ​Merko Ehitus Eesti, NGE Contracting, Sweco Finland Oy, Sweco Sverige AB ja TSO SAS. Leping, mille eeldatav maksumus on 394 miljonit eurot, hõlmab nii Ülemiste–Pärnu raudtee pealisehitust kui ka Tootsi–Pärnu alusehitust.

Kommentaarid (1)
Tagasi üles