/nginx/o/2025/05/13/16841881t1h106c.jpg)
Justiits- ja digiminister Liisa Pakosta (Eesti 200) nimetab seda õudseks asjaks, kui kuuleb ajakirjaniku soovist rääkida mullu Euroopa Liidus «ära koputatud» ja oktoobrist kehtima hakkavast valimisreklaamide määrusest, mis seab erinevad nõuded informatsioonile, mida poliitreklaamide juures kuvada.
See, et valimisreklaamide määrus juba sel sügisel, täpsemalt 10. oktoobril kehtima hakkab, on eriti märgiline Eesti kontekstis: 19. oktoobril toimuvad Eestis kohalike omavalitsuste volikogu valimised. Seega puhtalt juriidiliselt peaksid määrusega kaasnenud nõuded nii poliitreklaamide tellijatele (ehk eelkõige erakondadele) kui ka nende avaldajatele (näiteks meediaväljaanded) kehtima juba sellest sügisest. Pakosta sõnul hääletas Eesti Euroopa Liidu (EL) Nõukogus määrusele vastu, aga kuna ülejäänud ühenduses olid ülekaalus määruse toetajad, tuleb lõpptulemusega lihtsalt leppida.