Päevatoimetaja:
Lomely Mäe
Saada vihje

Kopteriõnnetustes on hukkunud nii riigitegelasi, ärimehi kui ka kuulsusi

Paarkümmend aastat tagasi Aegna saare lähedal koos reisijatega merre kukkunud Copterline’i õnnetus on Eesti taasiseseisvumisaja seni ohvriterohkeim. Fotol on mitmekümne meetri sügavusest veest välja tõstetud kopter vahetult pärast selle ladustamisele toomist Kuusakoski esinduses Tallinnas.
Paarkümmend aastat tagasi Aegna saare lähedal koos reisijatega merre kukkunud Copterline’i õnnetus on Eesti taasiseseisvumisaja seni ohvriterohkeim. Fotol on mitmekümne meetri sügavusest veest välja tõstetud kopter vahetult pärast selle ladustamisele toomist Kuusakoski esinduses Tallinnas. Foto: Erik Prozes/Äripäev/Scanpix

Ohvriterohked õnnetused kiiret ja mugavat liikumisvõimalust pakkuvate helikopteritega pole sagedased, kuid aeg-ajalt tuleb neid siiski ette.

Enne laupäevast traagilist juhtumit Soomes juhtus Eestiga seotud suurem helikopteriõnnetus peaaegu 20 aastat tagasi: 10. augustil 2005 kukkus Naissaare ja Aegna vahel umbes 1,8 meremiili kaugusel Viimsi poolsaarest vette ja uppus Copterline’​ile kuulunud kahemootoriline helikopter Sikorsky S-76C. Tallinna ja Helsingi vahel liinilende sooritanud kopteris hukkusid kõik pardal olnud 14 inimest – Soome, Eesti ja Ameerika Ühendriikide kodanikud.

Eesti ettevõtjatest sattus 2004. aasta kevadel kopteriõnnetusse Antsla ärimees Peedu Ventsel (46), kelle juhitud väikekopter Robinson R-44 sööstis Valgamaal Astuvere kandis vastu puid ning purunes. Helikopteri rusud ja piloodi surnukeha leiti pea nädal aega väldanud otsingute järel.

Kommentaarid
Tagasi üles