/nginx/o/2025/05/23/16866208t1hcfe5.jpg)
Keskerakond kasutab üha agaramalt sotsiaalmeediat ja oma blogijaid toetajate mobiliseerimiseks. Kui erakonna tipp-poliitikud – eriti eestikeelses inforuumis – väldivad äärmusi ning keskenduvad majandus- ja energiaküsimustele, siis venekeelsed aktivistid rõhuvad diskrimineerimisele ning manipuleerivad auditooriumiga.
Omal ajal ei olnud Keskerakonnal meediakajastuse saamisega raskusi. Tallinna linnaeelarve toel anti välja ajalehti Pealinn ja Stolitsa, kunagi juhtisid viimast ka praegu tuntud erakonnategelased, eurosaadik Jana Toom ja riigikogu liige Aleksandr Tšaplõgin.
Oluline väljund oli ka Pervõi Baltiiski Kanal. Keskerakonna juhitud Tallinna linnavalitsus ostis eetriaega linna raha eest, luues platvormi, kus domineerisid erakonna esindajad. Nüüd on need kanalid kadunud.
Asemele tuli sotsiaalmeedia, mille kaudu käib nüüd suurem osa erakonna kommunikatsioonist. Näib, et see on suunatud ennekõike venekeelsele publikule.
Kui Keskerakonna juhtpoliitikud püüavad üldjuhul vältida äärmuslikke avaldusi, eriti eesti keeles kõneldes, siis erakonnaga seotud blogijad lubavad endale avameelseid manipulatsioone, õhutades ideoloogilist polariseerumist ja õõnestades usaldust demokraatlike institutsioonide vastu.
Tipperakondlaste otsest toetust sellistele sõnumitele pole, mis süvendab muljet topeltkommunikatsiooni strateegiast: üks venekeelsele kogukonnale, teine laiemale avalikkusele.