Liiklustihedus Tallinna pudelikaelades on seletamatult hüppeline

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pirita tee.
Pirita tee. Foto: Küllike Rooväli

Viimsi ja Pirita elanikele valmistas peamurdmist, kuidas selle aasta jaanuarist paremini sujuma hakanud liiklus Pirita teel veebruarist taas umbe läks.

Anonüümseks jääda eelistanud Viimsi elanik rääkis, et sealseid elanikke aastaid vaevanud tööpäevahommikune autode hiigelummik kadus järsku tänavu esimesel tööpäeval ehk 2. jaanuaril.

«Esimestel päevadel võis oletada, et inimesed lihtsalt puhkavad pikemalt, kuid kuu aega kestnud ummikuvabad hommikud panid imestama,» tõdes liikleja.

«Suhtlesin mitmete Viimsi elanikuga ning kõik nad olid äärmiselt üllatanud. Spekulatsioonid viisid selleni, et majanduslangus on ilmselt Viimsi poolt linna poole tööle suunduvate inimeste hulka vähendanud.»

Ummikud tulid tagasi

Kuid alates veebruarist on ummikud liikleja sõnul oma tavapärases suuruses tagasi. «Autode rivi on taas Pirita Selverini ning tööle jõudmise aeg taas kordades pikenenud. Pudelikael on jälle Russalka ja Kadrioru keskuse juures,» rääkis Viimsi elanik.

Tema sõnul on pudelikaelale järgnev tee märksa tühjem ning jaanuaris tundus autode jaotus ühtlasem.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Vello Lõugas ei osanud selgitada, miks liiklustihedus järsult muutuda võis. Ta lükkas ümber ka kuuldused, nagu oleks asi Russalka ja Pirita keskuse juures asuvate fooride töötsüklite muutusega.

«Liiklustihedus on tõesti viimasel ajal väga hüppeline, fooriprogrammide oluliste muudatustega siiski tegemist ei ole,» ütles Lõugas.

Samuti on tema sõnul erinevad ja hüppelised linna teiste sissesõitude intensiivsused: Rannamõisa tee, Pärnu maantee, Tartu maantee ja Peterburi tee.

«Tallinna tänavavõrk on tipptunnil liiklusest ülekoormatud ja ristmikud töötavad läbilaskevõime piiril. Oleme hetkel olukorras, kus liikluskorrladuslike vahenditega ei ole enam võimalust olukorda parendada. Ootejärjekorrad moodustuvad liikluses olevatest sõidukitest, erinevatel aegadel on sõidukite hulk erinev ja sellest ka erineva pikkusega ootejärjekorrad,» selgitas Lõugas üldist olukorda.

Liikluskorraldaja: tihe liiklus pole ummik

Samas on ta veendunud, et liikluskorraldusest tekkinud hiigelummikuid ei ole Tallinnas tervikuna ja ka Pirita teel kunagi olnud.

«Ootejärjekord kuni Pirita Selverini on täielikult normaalne, kui terve Viimsi, Merivälja ja Pirita elanikud soovivad just tipptunnil korraga Tallinna kesklinna sõita. Ootejärjekord liigub, küll aeglaselt, kuid siiski liigub. Tipptunni liiklusvoolu kiirus 20 km/h, või vähem, on täielikult normaalne,» ütles Lõugas.

Ummikuks saaks tema sõnul nimetada liiklusolukorda, kus näiteks Pirita tee liiklusvool on täielikult peatunud ligi 15 minutiks ja autod ei liigu meetrit paigast.

«Aga sellist olukorda ei ole Pirita teel olnud. Tänasel tipptunnil toimub siiski pidev liikumine, seisakud on mõõdetavad sekunditega. Tõelised ummikud on näiteks Saksamaa kiirteedel, kus tipptunnil liiklus seisab ligi 1,5 tundi.»

Väga palju saab liikluskorralduse osakonna juhi sõnul antud olukorda päästa liikleja ise, valides kesklinna saabumiseks tipptunnivälise aja. «Võimalusel saab tulla hiljem ja kindlasti on valikus ka varasem saabumine.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles