Skip to footer
Päevatoimetaja:
Emilie Haljas
Saada vihje

Maakonnaliinide bussid varsti enam Balti jaama ei sõida (3)

Alates 1. augustist on maakonnaliinide lõpp-peatused Vabaduse, Viru ja Teatri väljakul.

Alates 1. augustist maakonnaliinide bussid enam Balti jaamas ei peatu ning oktoobris suletakse ka seal olev busside seisuplats, mille tõttu on maakonnaliinide lõpp-peatused edaspidi Vabaduse, Viru ja Teatri väljakul.

Tallinna transpordivaldkonda juhtiv abilinnapea Kristjan Järvan (Isamaa) rõhutas, et Balti jaama seisuplatsi senine kasutus ei ole linnaruumi ja transpordikorralduse seisukohalt jätkusuutlik. «Maakonnaliinide busside tiirutamine ümber vanalinna ja seejärel Balti jaamas seismine ei ole põhjendatud ega otstarbekas. Muudatuse mõjul väheneb liinikilomeetrite arv südalinnas umbes 400 000 liinikilomeetri võrra aastas, kui 70 protsendil praegustel liinidel jääb ära ring ümber vanalinna,» ütles Järvan.

Me ei saa jääda kinni sellesse, mis 50 aastat tagasi loodi ja mis andmetepõhiselt ennast ei õigusta.

Tallinna abilinnapea Kristjan Järvan

Ta lisas, et Tallinna Linnatransport (TLT) viib samuti oma bussid järk-järgult Hobujaama seisuplatsilt ära. «See kõik on osa suuremast ühistranspordireformist. Me ei saa jääda kinni sellesse, mis 50 aastat tagasi loodi ja mis andmetepõhiselt ennast ei õigusta,» lausus Järvan.

Maakonnaliinidel tegutseva Põhja-­Eesti Ühistranspordikeskuse juhi Andrus Niliski sõnul aga ei peaks vanasse kaevu sülitama enne, kui uus on valmis.

«Praegu pole Tallinn oma otsust muutnud, mis tähendab, et 1. augustist meil enam Balti jaama peatust ei ole ning seisuplatsi leping Suurtüki 8a kinnistul kehtib oktoobrikuu lõpuni. Selleks, kus busse edaspidi parkida, on meil erinevad variandid. Aga praegu on tõesti nii, et alates 1. augustist meie bussid enam Balti jaamas ei peatu ning nende alg- ja lõpp-peatused on edaspidi Estonia, Viru ja Vabaduse väljak,» lausus Nilisk.

«Kui me vaatame praegust mahtu, mis on Balti jaamas – üle 400 väljumise päevas –, siis need alg- ja lõpp-peatused kindlasti seda mahtu vastu ei võta. Lõpp-peatus tähendab maakonnaliini jaoks nüüd seda, et kõik reisijad peavad seal maha minema, bussijuht aga sõidab hingetõmbe- ja tualetipausi jaoks kuhugi mujale. Kui bussid hakkavad ringi tiirutama, siis nad ummistavad kesklinna täitsa ära, see ei ole lahendus,» lisas ta.

TLT juht Kaido Padar tõdes, et linnas on busside seisuplatsidega kogu aeg probleeme olnud. «Minu isiklik arvamus on, et linna ääres võiksid olla ümberistumissõlmed. Ja linna liinivõrk võiks koosneda linna läbivatest liinidest. Sellega sai eelmisel aastal alustatud ja need on väga populaarsed. Kui me võtame tänase liinivõrgu, siis 14 liini 70st veavad ära pool reisijatest. Need on linna läbivad liinid, millest kõige kuulsam on number 8, nendega sõidetakse hästi palju,» rääkis Padar.

Niliski sõnul on Balti jaamas ümberistumise võimalus rongile, linnaliinile ja maakonnaliinile. Lisaks veel sadama trammile ja tulevikus ka lennujaama trammile. «Päevas kasutab seda üle 2300 reisija. Kas on tark tegu lõhkuda ära toimiv asi, kui meil ei ole valmis ei Kristiine ega Ülemiste ühistranspordisõlme? Saan aru, et Balti jaam ei ole linna jaoks hea koha peal, aga enne sealse sõlme sulgemist tuleks uued ümberistumissõlmed valmis teha ja liiklus sinna üle viia,» arvas Nilisk.

Kommentaarid (3)
Tagasi üles