Taksojuhtide liit: eelnõu taksonduse probleeme ei lahenda

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lembit Poolak.
Lembit Poolak. Foto: Tairo Lutter

Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liikme Lembit Poolaku sõnul on mitmed ühistranspordiseaduse eelnõu taksondust puudutavad sätted läbimõtlemata ja probleemide lahendamise asemel loovad neid hoopis juurde.

Näiteks on ühistranspordiseaduse eelnõusse kirjutatud punkt, mille kohaselt saab taksojuht kliendiga kokkuleppel esitada väiksema arve, kui taksomeeter näitab. Soodustuse andmine on Poolaku sõnul lubatud ka kehtiva seadusega, kuid uue eelnõu sõnastus muudab selle selgemaks.

«See uus punkt tähendab lihtsalt seda, et taksojuhil ja kliendil tekib lihtsalt võimalus hakata kauplema. Kas on tark mõte, et seadusandja kohustab tarbijat ja taksojuhti kauplema?» küsis Poolak.

Lisaks sellele teeb talle muret see, et seadusega annab riik taksonduse reeglite kehtestamise suuresti kohalikele omavalitsusele, veeretades endalt vastutuse. Näiteks saab kohalik omavalitsus kehtestada reeglid taksode hinnakirjade väljanägemisele ning määrata taksotariifide kõrgeima lubatud määra.

«Meil on üle vabariigi ligi 3000 taksot. Tekib küsimus, miks ei kehtesta riik ühtseid aluseid, miks peab seda tegema kohalik omavalitsus? See tähendab, et iga omavalitsus loob mängureeglid vastavalt oma kompetentsile ja riik peseb ise käed puhtaks. Antud juhul mitte keegi mitte kuskil ei garanteeri, et näiteks enne valimisi ei kehtestataks tarbijate huvides hästi madalat hinnalage,» ütles Poolak, lisades, et näiteks Soomes on hinnapoliitika riigi kujundada.

Ühtlasi tähendab hinnalae määramise õigus seda, et seatakse ohtu vabaturumajandus taksonduses.
Lisaks sellele kehtestatakse taksojuhtidele uus kohustuslik dokument – teenindajakaart, mis peaks aitama piirata piraattaksode hulka.

«Igasugust libatakso tegevust saab piirata ainult kontrolli tõhustamisega. Mitte miski muu selle juures ei aita. Karistused selle eest peavad olema sellised, et lihtsalt ei oleks kasulik sellist teenust osutada,» leidis Poolak. Teenindajakaardi loomine toob Poolaku sõnul juurde vaid bürokraatiat.

Oma ettepanekutega on taksojuhtide liit pöördunud kas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi poole, kuid seni pole minister taksojuhtide esindajaid jutule võtnud.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles