E-pilet arvutab ühissõiduki kasutajale soodsaima hinna

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Validaator linnaliini bussis.
Validaator linnaliini bussis. Foto: Marek Paju / MK-Estonija

Tallinna linnavalitsus võtab homme vastu uue ühissõidukites sõidu eest tasumise korra, mis näeb muuhulgas ette ka e-pileti süsteemi rakendamise.


Määrus peaks jõustuma tänavu 21. septembril ning see toob lähitulevikus kaasa harjumuspäraste paberpiletite kadumise. 21. septembrist kehtivad ajutiselt kolm piletisüsteemi: paberpiletid, ID-piletid ja e-piletid.

Kõik pabertalongid ja tunnipiletid kehtivad kuni selle aasta lõpuni. Sõidukaardid kehtivad samuti aasta lõpuni või nendele märgitud kuupäeva lõpuni. Uuest aastast toimivad ühissõidukites ID- ja e-pileti süsteemid.

Peamiseks sõidu eest tasumise vahendiks jääb kava kohaselt kontaktivaba e-kaart. E-kaardile saab laadida raha ja pileteid ning salvestada sõidusoodustusi. E-kaart võib olla nii isikustatud ehk nimeline kui ka isikustamata. Isikustatud e-kaart võimaldab sõidusoodustuse saamist ning on seotud kasutaja isikukoodiga.

Kontaktivaba kaardi hea omadus on see, et ta arvutab tihedal kasutamisel ise sõitjale soodsaima piletihinna arvutama. Ehk kui ühe päeva jooksul ostetud tunnipiletite maksumus ületab ühe päeva kaardi maksumuse, siis müüakse sõitjale ühe päeva kaart.

Kui näiteks sõitja ostab mitmel erineval tunnil tunnipileti, siis esimese kahe pileti eest kasseeritakse täishind ehk 1.10 pileti eest. Kolmanda tunnipileti eest tuleb maksta vaid 80 senti ning järgmiste eest üldse mitte midagi. Seda seetõttu, et süsteem arvutab tunnipiletite hinna kolme-euroseks päevapiletiks ümber ja sõitjal pole vaja selle hinnast rohkem maksta.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles