Aas: parkimiskorralduse teemaga jätkame sügisel

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnavolikogu opositsioon kahtlustab, et linnavalitsus tahab kogu tasulise parkimise alal kehtestada kõige kallima tariifi ja muuta parkimise ööpäevaringselt tasuliseks.
Linnavolikogu opositsioon kahtlustab, et linnavalitsus tahab kogu tasulise parkimise alal kehtestada kõige kallima tariifi ja muuta parkimise ööpäevaringselt tasuliseks. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna abilinnapea Taavi Aas nimetas viimasel ajal ajakirjanduses kesklinna tasulise parkimise kohta räägitut spekulatsioonideks ning kinnitas, et linnavalitsus enne sügist parkimiskorralduse muutmist ei aruta.


«Parkimiskorralduse üle on viimasel ajal väga palju spekuleeritud. Tahan rõhutada, et tegemist on olnud puhtalt spekulatsioonidega. Linnavalitsus täna kabinetiistungil arutas seda teemat ja jõudis otsusele, et enne suvepuhkusi me enam selle teema juurde tagasi ei pöördu. Kesklinna valitsus saab ülesandeks selgitada välja kodanike arvamusi sellel teemal ja sügisel, kui on rohkem selgust, lähme selle teemaga edasi,» ütles Aas linnavalitsuse pressikonverentsil.

«Aga ma tahan veel kord öelda, et kõik see, mis on siiani räägitud, on pelgalt spekulatsioon. Samamoodi võib sügisel tulla otsus selle kohta, et parkimiskorraldus ei muutu ning tasulise parkimise ala ning ajad ei muutu absoluutselt,» lisas ta.

Pisut hiljem jätkas abilinnapea aga just väidetavate spekulatsioonide teemal. «Küsimus algaski ju kesklinna ja südalinna parkimisest. Täna teatavasti lõpeb tasulise parkimise aeg seal kell seitse õhtul. Paraku on nii, et ka pärast kella seitset tullakse väga intensiivselt kesklinna ja südalinna. Ja nendel inimestel, kelle kodud seal on, pole võimalik kodu juures parkida, sest kõik parkimiskohad on hõivatud,» rääkis Aas.

Ka tasulise parkimisala laiendamise küsimus kerkis Aasa sõnul päevakorda just elanike soovil. «Kui me räägime näiteks Liivaoja kandist, ehk vana ETKVLi staadioni asemele tehtud arendusest, siis seal pargivad nii need, kes lähevad ümberkaudsetele kergliiklusteedele sportima, kui need kes külastavad õhtusel ajal erinevaid üritusi. Ja see kahtlemata tekitab kohalikele elanikele probleeme. Aga nagu öeldud, siin on ka kohalikel elanikel väga palju erinevaid arvamusi,» rääkis abilinnapea.

«On neid, kes näevad selles probleemi. Ja on neid, kes selles probleemi ei näe. Viimased on pigem need, kellel kas on olemas parkimiskoht oma kinnistul või siis need, kellel pole antud piirkonnas sissekirjutust. Sissekirjutus tagaks neile tänaval soodusloaga parkimisõiguse. Ja me kaalume muuhulgas ka seda, et laiendada kohalike elanike parkimisvõimalusi. Kui täna kehtib nende luba ainult konkreetsel tänaval, oma kinnistu läheduses, siis võib-olla tuleks see piirkond teha suuremaks. Et kui tõesti ei mahu oma tänavale parkima, siis saaks ka naabertänavatel parkida sama soodusloa alusel,» ütles Aas.

Osa elanike soovidele viitas Aas ka 2010. aastal, kui linnavalitsus tahtis kehtestada tasulist parkimist Põhja-Tallinnas Kalamajas. Tookord võttis kohalike elanike esindaja Aasa ponnistused kokku nii: «Meie ütleme, et me ei taha ja teie ütlete meile, et me tahame.» Elanike ägeda vastuseisu tõttu jäigi tookord Kalamajas parkimise maksustamine ära.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles