Klaas: õpetajakoolitus peab sisaldama rohkem praktikat

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmas Klaas.
Urmas Klaas. Foto: Peeter Langovits.

Riigikogu kultuurikomisjoni esimehe Urmas Klaasi sõnul peab õpetajakoolitus olema tihedamalt seotud praktikaga.

Eelmisel neljapäeval viis kultuurikomisjon läbi parlamentaarse kuulamise õpetajakoolituse teemal. Mitmed ettekandjad juhtisid kõnedes tähelepanud mahukama praktika vajadusele õpetajakoolituses. Klaas ütles BNSile, et õpetajate ettevalmistus peab olema paindlikum ja tihedamalt seotud praktikaga.

«Ühe teemana tõstatus, et ülikoolide õpetajakoolituse õppejõud peaksid tihedamalt olema seotud kooliga, mis tähendab, et nad õpetaksid teatud koormusega üldhariduskoolis ja vastupidi, et tugevad ja tunnustatud üldhariduskoolide pedagoogid peaksid õpetama ka kõrgkoolis,» sõnas Klaas.

Õpetajakoolitus peab olema ülikoolidele tema sõnul auasi, mitte teisejärguline ülesanne, paraku on avalik arvamus ülikoolides õpetajakoolitust vähe väärtustav.

«Riigi poolt tuleb noori motiveerida õpetajaks õppima riiklike stipendiumitega, mille rakendamiseks hiljuti vastuvõetud niinimetatud kõrgharidusreformi eelnõu aluse annab,» sõnas Klaas. «Pean õigeks haridus- ja teadusministri ideed välja töötada õpetajakoolituse arendusprogramm Euroopa Liidu struktuurfondide toel aastateks 2014-2020.»

Kultuurikomisjon viib õpetajakoolituse teema riiklikult olulise küsimusena riigikogu täiskokku sügisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles