Google Mapsi liiklusinfo Tallinna linna vajadusi ei rahulda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valgusfoor.
Valgusfoor. Foto: Eeva Kaun / Postimees

Kolmapäeval Tallinna liiklusinfot edastama hakanud Google Maps Traffic rakendus ei hakka asendama eelmisel kuul Tallinna transpordiameti poolt tutvustatud ristmike läbitavust näitavat rakendust.

«Google on pigem eksperimentaalne rakendus, millest ei saa täna usaldusväärset infot. Sealt ei saa liiklussagedusi, suundi ristmikel ega sõidukite liigitust ning toodud kiiruste värviskaala on ka väga umbmäärane. Valim on väike ja mobiilsete seadmete sõidukiliigi valiku metoodika ei ole vähemalt meile teada,» tõi Tallinna transpordiameti arenguosakonna projektijuht Tiit Laiksoo välja Google Maps Trafficu rakenduse nõrgad küljed.

Tema kinnitusel on seire.tallinn.ee rakendus vaid väike osa suurest liiklusseire hankest ning see tekkis töö käigus lisavõimalusena. 405 000 eurot maksnud seireprojekti hinnast moodustas selle veebi- ja mobiilirakendus umbes viis protsenti ehk 20 000 eurot. Eelarve põhiosa kulus 11 ristmiku kaameratega varustamiseks ning neid haldava süsteemi loomiseks. Kaamerad peavad loetlema kõik ristmikke läbivad sõidukid ning jagama need viide sõidukitüüpi..

Tallinna seireprojekt on seotud Mimosa koostööprogrammiga viie Euroopa linna vahel, mis püüdlevad innovaatilise ja kestliku linnatranspordi poole. Seireprojekti peamine eesmärk on loendada sõidukeid erinevatel suundadel ja liigitada sõidukeid. See spetsialistidele vajalik info on eelduseks, et järgmises etapis muuta kogu liiklusjuhtimise skeemi, muutes fooride töö sõltuvaks tegelikust sõidukite tihedusest.

Laiksoo märkis, et aastatel 2007-2008, mil Mimosa projekti oli planeerimise järgus, olid nutitelefonid ning mobiilirakendused üsna haruldased.

«Kui Tallinnas oleks olemas vajalikke andmeid pakkuvad ja usaldusväärsed rakendused teistelt pakkujatelt, siis poleks sellel hankel olnud vajadust. Google' täna pakutav teenus pole võrreldav linna poolt Mimosa projekti käigus rakendatava meetmega,»  sõnas Laiksoo.

Ta viskas õhku ka küsimuse, kas autojuhtide jaoks näitab linnaliikluse seisu paremini Google’i rakenduses esitatav kiirus sirgetel või seirerakenduse poolt pakutav ristmike läbilaskvus.

Linna seirerakenduse populaarsus maikuus ulatus kuni 2000 kasutuskorrani päevas, seda nii arvutitest kui ka mobiiltelefonidest. Kui rakendus end õigustab, siis kavatseb Tallinna transpordiamet seda edasi arendada, Laiksoo sõnul on peamiseks eesmärgiks senisest suurem kasutajasõbralikkus.

Praegu pole plaanis ristmikuseire rakendusele lisada võimalust liiklejatel endil ummikute, õnnetuste ja halbade teeolude teada anda. Vaatamata seda võimaldavate rakenduste (näiteks Eestiski populaarsust ja kasutajaskonda kasvatav Waze) olemasolule Laiksoo rakenduse selles suunas arendamist ei välistanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles