Soome masin tuleb asfalti kuumutama

Martin Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu–Tallinna maanteel Kärevere sillast Tartu pool on üks sõidurada nii sügavatesse roobastesse vajunud, et tuleb teha ülekate kogu sõiduraja ulatuses.
Tartu–Tallinna maanteel Kärevere sillast Tartu pool on üks sõidurada nii sügavatesse roobastesse vajunud, et tuleb teha ülekate kogu sõiduraja ulatuses. Foto: Margus Ansu

Tallinna teel algab 40-päevane taastusremont.
 

Esimest korda Lõuna-Eestis ja teist korda Eestis laseb maanteeamet taastada asfaltkatet võrdlemisi uudsel meetodil, kuumutades asfalti enne ülesfreesimist ning laotades selle sealsamas freesitud auku tagasi.

Rooparemiksi nime saanud taastusremondi võte peaks tagama, et freesimisel tekkivate aukude servades liitub tagasilaotatav asfalt paika jääva asfaldiga paremini ning vesi ei pääse kergesti pragudesse teekatet lõhkuma, selgitas maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor Janar Taal.


Taali sõnul laseb maanteeamet uuendada 15. augustist 24. septembrini asfaltkatte Tallinna–Tartu maantee 25-kilomeetrisel lõigul Tiksojast Jõgevamaa piirini ehk Altnurga külani, võttes üles naastrehvide tekitatud roopad ühe meetri laiuste pikiribadena.

Kulu poole väiksem
Üheksa meetri laiusel teel tekib selliseid peaaegu katkematuid ribasid neli. Seega saab paika jätta üle poole vanast asfaltkattest ning ajada läbi vähemalt poole odavamalt kui tervikliku ülekatte puhul, kinnitas Janar Taal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles