Raudtee ületuskohtadel juhtunud õnnetuste arv langes

Merike Teder
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee ülesõitude remont parandab nende ohutust.  Pilt on illustratiivne.
Raudtee ülesõitude remont parandab nende ohutust. Pilt on illustratiivne. Foto: Peeter Langovits

Tänavu toimus esimesel poolaastal kokku 12 raudteeõnnetust, mida on vähem kui viimase kahe aasta samadel perioodidel.

Maanteesõiduki ja rongi kokkupõrke juhtumeid oli poolaastas 5, milles sai vigastada 1 inimene, hukkunuid ei olnud. Otsasõite raudteel viibinud inimestele toimus 7, milles sai vigastada 4 ja hukkus 3 inimest.

Kokkupõrkejuhtumeid on võrreldes viimase kahe aasta samade perioodidega olnud poole vähem, teatas Tehnilise Järelevalve Amet. Oluliseks näitajaks võib pidada seda, et 2011. aastal ning 2012. aasta I poolaastal ei hukkunud kokkupõrgetes ühtegi inimest.

Enamik kokkupõrkeid toimus esimeses kvartalis talvistes ilmastikuoludes vale sõidukiiruse valimise tõttu või autojuhtide tähelepanematusest, mis näitab, et raudtee tehniline infrastruktuur on juba piisavalt ohutu ning õnnetused juhtuvad pigem liikluseeskirjade eiramise tõttu.

Viimaste aastate tegevused raudtee infrastruktuuri arendamiseks ning ohutumaks muutmiseks, näiteks LED-fooride kasutuselevõtt, probleemsete ülesõidukohtade sulgemine ja ülesõidul nähtavuse parandamine on ohutusele raudtee ülesõidukohtades avaldanud positiivset mõju.

Otsasõitusid jalakäijatele oli 2012. aasta esimesel poolaastal ühe juhtumi võrra rohkem kui 2011. aasta samal perioodil. Hukkunute ja vigastatute arv otsasõidujuhtumites jäi eelmise aasta sama perioodiga võrreldes samaks. Otsasõitude peamiseks põhjuseks on jätkuvalt tähelepanematus ja hooletus ning raudteel viibimine selleks mitteettenähtud kohas.

Ülesõitude ohutumaks muutmise eesmärgil jätkuvad ülesõitude ning ülekäigukohtade parandused. Enamiku ülekäikude ülevaatamine jätkub seoses ooteplatvormide rekonstrueerimisega, lisaks suurema käidavusega jaamade tarastamine, millega piiratakse raudtee ületamist selleks mitteettenähtud kohtades.

Kuna 2018. aastaks peavad kõik olemasolevad automaatsignalisatsiooniga foorisüsteemid olema varustatud LED-fooridega, varustatakse ka sel aastal mitmed ülesõidukohad suurima rongliiklusintensiivsusega liinidel (Tallinn-Tapa ja Tapa-Tartu) tõkkepuude ja LED fooridega.

Raudteel liiklejate teadlikkuse tõstmiseks jätkuvad ohutuskampaaniad koostöös raudteeohutusega tegeleva rahvusvahelise organisatsiooniga Operation Lifesaver Estonia (OLE). Tänavune kampaania «Tunne vastast» kutsus inimesi üles märkama rongi kui suuremat liiklusvahendit ning hindama õigesti rongi kiirust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles