GAGi tahvelarvuti-õpe sai ühe lapsevanema rahakoti toel hoo sisse

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õppetund GAGis.
Õppetund GAGis. Foto: Liis Treimann / Postimees

Kuigi kevadel ebaõnnestus Gustav Adolfi Gümnaasiumi plaan tahvelarvutid kasutusele võtta seetõttu, et lapsevanemad keeldusid neid välja ostmast, rentis nüüd üks vanematest oma kuludega koolile 32 tahvelarvutit.

Gümnaasiumi direktor Hendrik Agur ütles, et seadmed renditi pilootprojekti käigus üheks aastaks ja kool selleks oma raha ei kulutanud.

«Rentijaks on lihtsalt üks lapsevanem. Ta nägi seda olukorda ja pani õla alla täiesti omaalgatuslikult,» kirjeldas Agur, viidates aga kokkuleppele, et toetaja nime ei avaldata. «Me läheme sügisest täie hooga tahvelarvutite projektiga edasi.»

32 tahvelarvutit iPad2 ning selle laadimiskäru saadetakse Euroopast ja peaksid kooli jõudma järgmisel nädalal. Valdavalt hakkavad neid kasutama kahe esimese klassi õpilased, ent seadmed jõuavad eri tundides ka vanemate klasside õpilaste kätesse.

«Kui seadmed ennast aasta jooksul hästi õigustavad, siis me otsime kevadel järgmisi lahendusi, et neid kas välja osta või edasi rentida. Kui asi peaks aga luhta minema, siis lõpetatakse ära, antakse seadmed tagasi ja ongi kõik. Praegu on kõik lahti ja see aasta annab loodetavasti head tagasisidet,» avaldas Agur lootust.

Õppetunnid läbi mõeldud

Üks tahvelarvuti projekti eestvedajatest, GAGi õppetoolijuhataja Kristi Rahn ütles, et õpetajad läbisid tahvelarvuti koolituse juba kevadel ja neil on olnud mitu kuud aega seadme võimalusi testida.

Kuigi koolil konkreetset plaani tahvelarvutite sidumiseks õppekavaga veel ei ole, on välja töötatud rida ülesandeid, mida erinevates tunni osades kasutada saab.

«Olen sellele üsna palju mõelnud,» kinnitas Rahn. «Üks võimalus on kasutada kõiki rakendusi, mis seadmes juba sees on - fotod videod ja muu. Näiteks saame lastega minna loodusõpetuse tunnis välja, pildistada asju ja klassis teha neist väike projekt.»

Lisaks on olemas hulk vabavaralisi rakendusi, mis on kasulikud keeletundides, matemaatikas ja loodusõpetuses. Kuivõrd tasuta rakendused on valdavalt inglise keeles, toimub paralleelselt loogikaülesande lahendamisega ka keeleõpe.

«See ei olegi mõeldud, et sa terve tunni seda kasutad, vaid pigem ühes tunni osas laste kaasamiseks,» kirjeldas Rahn. Tahvelarvuti rakendused on praeguses faasis eriti kasulikud just algklassides, sest võimaldavad anda näiteks jutustamist ja seoste loomist arendavaid ülesandeid.

Vanematele klassidele pidas Rahn kasulikuks ka kaardirakenduste ja projektide tegemise tarkvara olemasolu seadmes.

Vanemad pole meelt muutnud

Kevadel käis kooli juhtkond välja julge kava, et tahvelarvutid võiksid oma võsukestele osta lapsevanemad ise. Plaani vastu astus aga kooli hoolekogu, kes pidas ettepanekut tooreks ega nõustunud seadme ostmise kohtuse panekuga lapsevanematele.

«Sellega on väga lihtne - hoolekogu võttis sotsiaaldemokraatliku seisukoha, et lapsevanemad ei peaks investeerima sellistesse asjadesse ja otsust tuleb austada. Üleskutse, mis kevadel esitati on praeguseks tagasi võetud,» ütles Agur.

«Ma ei kahtle selles, et see meelsuse muutus tuleb - see on aja küsimus - aga see ei pruugi aastaga tulla. Kui lapsed ja vanemad näevad selle IT-vara headust, siis see muutub sama loomulikuks, nagu telefonid.»
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles