Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus

Uurimiskeskus: tankeril tehnilist riket polnud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Madalikule sõitnud tanker Kyeema Spirit Aegna saare kõrval.
Madalikule sõitnud tanker Kyeema Spirit Aegna saare kõrval. Foto: Mihkel Maripuu

Esialgsete andmete põhjal ei olnud täna varahommikul Aegna lähistel madalikule sõitnud tankeril tehnilist riket, kuid õnnetuse põhjus selgub uurimise käigus.

Tankeriõnnetust uuriva majandusministeeriumi ohutusjuurdluse keskuse (OJK) ekspert Jens Haug ütles Postimehele, et praegu oleks veel ennatlik öelda, mis olid õnnetuse võimalikud põhjused.

«OJK ei oma praeguse seisuga informatsiooni tehniliste rikete kohta, mis aga ei välista rikete võimalikku esinemist. Nii inimlik eksitus kui ka tehniline rike või mõlemad korraga on praegu uurimise võimalikud versioonid,» sõnas Haug.

«Tänased ebasoodsad ilmaolud võisid kaasa aidata sündmuste arengule,» kinnitas ta.

«Oluliseks etapiks on VDR-i («musta kasti») andmete analüüs, mis annab objektiivset informatsiooni nii tehnilise seisukorra, manöövrite kui side kohta,» lisas Haug.

Keskus võtab küll tunnistajate ja asjaosaliste ütlused, ent kuna need on konfidentsiaalsed, ei saa ta kommenteerida, mida meeskonnaliikmed või kapten õnnetuse põhjuste kohta arvab.

Politsei- ja piirivalveameti merevalvebüroo spetsialist Ivar Treffner ütles ERRi uudistele, et õnnetuse põhjuseks oli navigatsiooniviga laeva ankrukoha vahetamisel. «Nii palju kui meil praegu infot on, siis selle ümberpositsioneerimise käigus oli navigeerimisviga ja sõideti madalikule,» sõnas ta.

«Praeguse info põhjal on nimetatud juhtum kvalifitseeritud kui väga raske laevaõnnetus. Kvalifitseerimine võib muutuda uurimise käigu ja uue info lisandumisel,» sõnas Haug.

Haug lisas, et praegu informatsiooni kogumine alles käib, samuti on kõigi asjaosaliste praeguse tegevuse põhieesmärk reostuseriski vähendamine ning laeva ohutu madalikult päästmine.

Haug rõhutas, et ohutusjuurdluse keskus tegeleb õnnetuse põhjuste selgitamisega, mitte süü ega vastutuse küsimustega.

Õnnetuse põhjuste uurimine võib sõltuvalt põhjuste keerukusest ning informatsiooni laekumisest aega võtta alates neljast nädalast kuni 6-12 kuuni.

Täna hommikul kell 6.55 sõitis laevade ankrualas Aegna saarest idas madalikule Bahama lipu all sõitev lastita tanker Kyeema Spirit. Esialgu soovib laeva omanik, et tuukrid vaataksid kere võimalikud kahjustused üle, et siis lasta puksiiridel laev madalikult ära sikutada.

Märksõnad

Tagasi üles