Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit

Vaata, missuguseid tankeriõnnetusi on Eesti vetes varem juhtunud!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Madis Filippov
Copy
Tanker Kyeema Spirit Aegna külje all madalikul.
Tanker Kyeema Spirit Aegna külje all madalikul. Foto: Mihkel Maripuu

Viimase kümne aasta jooksul on Eesti vetes toimunud vähemalt 13 tankeritega seotud õnnetust.

2002. aasta 27. veebruaril kell 9.45 väljumisel Miiduranna sadamast sattus parema parda vööriosaga madalikule tanker Pumpuri (Küpros). Laev pääses madalikult lahti vedurlaevade abil. Madalikule sattumise põhjuseks oli tankeri ja vedurlaevade vaheline halb koostöö.

Sama aasta 19. oktoobril kell 8.30 väljumisel Paldiski Lõunasadamast sattus tanker Ropazi (Küpros) kanali vasakus servas parema parda vööriosaga madalikule. Madalikult vabanemiseks tühjendati laeva vööri ballastitankid ja kasutati vedurlaeva Vidar abi.

16. oktoobril kell 21.00 Vene-Balti sadamast väljumisel toimus tankeril Astra (Norra) sadama alas põhjapuude. Vene-Balti sadamas kai nr 3 ääres on lubatud maksimaalne süvis 4,5 m, laev oli aga lastitud süviseni 6,5 m, millega rikuti sadamakapteni ettekirjutusi.

2003. aasta 7. jaanuaril kell 17.08 jäi tanker Saxen (Hollandi Antillid) rasketes jääoludes jäässe kinni Tallinna madala lähedal ja triivis koos liikuvate jäämassidega eelnimetatud madalikule. 8. jaanuaril muutus tuule suund ja laev vabanes madalikult. Lõplikult vabanes tanker Saxen jäävangist vedurlaeva H. Kanter abiga ja jätkas teekonda sihtsadamasse Porvoosse.

20. detsembril kell 14.30 toimus tankeril Marinoula (Malta) lootsimise ajal sildumisoperatsioonide käigus Muuga sadamas kokkupuude kaiga. Selle tulemusena sai laev vigastusi (mõlgid) parema parda ballastitankide nr 3 ja 4 piirkonnas. Kai konstruktsioonidele purustusi ei tekitatud.

2004. aasta 20. märtsil kell 15.06 sisenemisel Vene-Balti sadama Lõunabasseini toimus tankeril Norgas Energy (Hongkong), mida abistasid kaks sadama vedurlaeva (Vene ja Amigo), lootsimise ajal kontakt kaiga. Selle tagajärjel deformeerus laevakere plaadistik vasakparda ahtriosas, 0,6 m peatekist allpool, 1,7 m pikkuselt ja läbipaindega kuni 18 cm. Juhtumi põhjustasid hilinenud manöövrid ning halb koostöö lootsi, laeva kapteni ja vedurlaevade kaptenite vahel.

15. septembril kell 12.59 sõitis tanker EK-RIVER (Rootsi) väljumisel Miiduranna sadamast lootsimise ajal roolimasina rikke tõttu parema parda vööriosaga madalikule kanali põhjapoolses servas. Sadamast väljumisel abistas tankerit vedurlaev Sirius, mille abi kasutati ka madalikult vabanemiseks.

23. septembril kell 6.00 toimus Muuga sadamas lootsimise ajal kai äärde manööverdava tankeri ASTRO CANOPUS (Kreeka) kokkupuude kaiga. Selle tagajärjel sai vigastada kai otsas asetsev vendrikinnitus ja laev sai mõlgi vasaku parda keskossa ülevalpool veeliini ja samas väikese prao ballasttanki plaadistusse, millest hakkas immitsema vett.

2006. aasta 18. jaanuaril kell 18.04 sildumisel Muuga sadama 7. kai äärde sai tanker FLAWLESS (Libeeria) kokkupuutel vedurlaevaga HELIOS (Soome) ülevalpool veeliini vasakusse pardasse kaarte 57 ja 58 vahele 5. ballasttanki kohale laevakere vigastuse, 7 cm pikkusega läbiva prao. Vedurlaeval vigastused puudusid.

2007. aasta 29. jaanuaril kell 17.56 sõitis MT WESERSTERN (Mani saar) pärast väljumist Vene-Balti sadamast Paljassaare poolsaare lähedal madalikule. Laeva lastiks oli 9660 tonni diislikütust. Pärast 2175 mt diislikütuse ümberpumpamist vabanes laev vedurlaeva abil madalikult.

25. novembril kell 22.45 puhkes tulekahju Paljassaare sadamas kai nr 32 ääres seisva MT RISTNA (Eesti) masinaruumi ahtripoolses osas, diiselgeneraatori nr 1 juures. Laevapere alustas kohe tulekolde kustutamist tulekustutitega, kuid kujunenud olukorda hinnates otsustas laeva kapten täita masinaruum süsihappegaasiga. Kell 22.55 hermetiseeriti ruum, aktiveeriti mahuline tulekustutussüsteem ja teavitati päästeametit tulekahju olemasolust laeval. Kell 23.10 tulid laeva pardale päästeameti tuletõrjekomando liikmed. Sama päeva keskööl oli tulekahi laeval likvideeritud.

2010. aastal 2. jaanuaril kell 5.31 sõitis MT PACIFIC EMPIRE (Hongkong) Muuga lahel Aegna saare idarannikul vööriga madalikule. Laevaruumide ja tankide kontrollimisel avastati leke vöörpiigis. Laeva jõuseadmed, rooliseade ja sõukruvi olid töökorras. Laevapere liikmed vigastada ei saanud, merereostust ei täheldatud. Laev vabanes madalikult samal päeval kella 21.00 ajal pärast vööriosas asuvate ballasttankide tühjakspumpamist kahe vedurlaeva ja oma töötava peamasina abil.

Täna sõitis tanker Kyeema Spirit (Bahama) madalikule Aegna saarest idas kell 6.55. Laeva pardal on 24 inimest, tankerist lekkis pilsivett, kuid ohtu inimeludele ning reostusohtu praegu ei ole.

Tagasi üles