Käänamisabi otsinud ametnik esitas keelenõule 100 000. küsimuse

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keelenõu kodulehekülg.
Keelenõu kodulehekülg. Foto: www.eki.ee/keeleabi/

Eile keelenõu telefonile helistanud riigiametnik uuris, kuidas käänata sõnaühendit «teenindusbüroo perenaine Mari Kask». Sellest sai keelenõu 100 000. küsimus.

Keelenõu 100 000. küsimus käis lisandi ühildumise kohta ja õige vastus sellele küsimusele oli «teenindusbüroo perenaisele Mari Kasele», ütles Kai Raud Eesti Keele Instituudist.

Instituut kinkis 100 000. küsimuse esitajale keelenõuandekogumiku.

Keelenõu küsijaid tuleb Raua sõnul iga aastaga juurde. Eelmisel aastal helistati 7360 korral. Senine rekord on 2004. aastast, kui helistati 8260 korral.

Keeleinstituudi teatel küsitakse kõige kohta, mis avalikkuse tähelepanu keele teemal on köitnud.

Pöördujate küsimustest saavad aga keeleinimesed omakorda ainest keelehooldekirjutisteks, mis iga nelja aasta tagant koondatakse raamatuks.

Eesti Keele Instituudis ja selle eelkäijas Keele ja Kirjanduse Instituudis  on keelenõu antud instituudi asutamisest ehk 1947. aastast alates.

2004. aastast saab nõu küsida ka meili teel. Alates 2003. aastast sisestatakse kõik telefoninõuanded kohe elektroonilisse andmebaasi, rööpselt sisestatakse ka varasemaid nõuandeid.

Valikut korduvatest küsimustest näeb keelenõuande kodulehel, kui klõpsata linki «Keelenõuvakk». Otsida saab nii üksiksõnade kaupa kui ka valdkonniti.

Tasuta keelenõutelefon töötab numbril 631 3731 tööpäeviti 9-12 ja 13-17, meili teel saab nõu küsida aadressilt, link «Keelenõu meili teel».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles