Keskerakond kulutas netimängude peale kümneid tuhandeid kroone

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: juhinaguansip.eu

Erinevate veebikujundusega tegelevate ettevõtete hinnangul võisid Keskerakonna Ansipi-vastased mängud maksma minna kuni 100 000 krooni.

Eelarve kärpimise käigus kääridest puutumata jäänud erakondadele makstav riigi toetus ning jätkuvad annetused võimaldavad Keskerakonnal ka majandussurutise olukorras kulutada koalitsiooni kuuluvate erakondade maine õõnestamisele.

Ainsana erakondadest on Keskerakond kulutanud ekspertide hinnangul kümneid tuhandeid kroone internetimängude peale, mida erakonna peasekretär ise aktiivselt reklaamib. Meilispämmi teel reklaamitud internetimängude «Juhi nagu Ansip» ja «Anna ministrile kinga» tellimine võis erakonnale maksma minna aga üle 60 000 krooni.

Hind sõltub tegijast

Veebidisainiga tegeleva ettevõtte Frukt Kuubis müügijuhi Erkki Markuse sõnul on nende ettevõte varem sarnaseid veebilehti teinud, küll mitte mängu kujul.

Postimehe palvel kalkuleeris ettevõte, kui palju aega ja rahalisi vahendeid võtaks Keskerakonna internetimängude sarnase lehekülje koostamine.

Markuse sõnul kuluks kujundustööde peale 2-3 tööpäeva, animatsioonide loomisele umbes 2 tööpäeva, mängu mootori loomine koos punktiarvestuse ja edetabeliga 4 – 8 tööpäeva ning projektijuhtimise ja dokumentatsiooni peale 2-3 tööpäeva.

«Kokku kestaks sellise projekti teostamine 10 – 16 tööpäeva ning maksumus jääks vahemikku 40 000 – 64 000 krooni, millele lisandub käibemaks,» selgitas Markus.

Mitme Postimehele teemat kommenteerinud veebidisainiga tegeleva ettevõtte esindaja sõnul on täpset hinda raske öelda, sest see sõltub suuresti ka töö teostanud ettevõtte taustast.

Samal seisukohal oli ka Andrus Roosaare osaühingust Veebidisain, kes kinnitas, et kõik sõltub tegijast. «Hinnavahemik võiks jääda oletatavalt 10 000 ja 30 000 krooni vahele,» tõdes Roosaare.

Erinevatest ettevõtetest pakuti Keskerakonna mängulehtede täislahenduste hinnaks veelgi erinevaid vahemikke kuni 100 000 kroonini välja.

Erakond tööde maksumust ei avalikusta

Keskerakonna peasekretär Priit Toobal, kes ise on mainitud mänge aktiivselt reklaaminud meili teel, jääb teemat kommenteerides kidakeelseks ega avalda lehekülgede maksumust.

«Mõlemad mängud on tellitud Eesti Keskerakonna poolt ja loomulikult ka rahastaja on Keskerakond,» on Toobali esimene lühike vastus Postimehe küsimustele.

Teadaolevalt valmistas mängu «Juhi nagu Ansip» ettevõte Nitro FX, kelle tööd on ka linnaosade kaotamise veebihääletuse lahendus ning Edgar Savisaare blogi.

Selle ettevõtte juhatusse kuulub ka skandaalse K-kohukese kampaania teostanud Idea juht Mark Eikner. 

«Nii internetimäng «Juhi nagu Ansip» kui «Anna ministrile kinga» pakuvad inimestele võimalust rahulikul ja tsiviliseeritud moel valitsuse ning peaminister Ansipi kohta oma meelsust avaldada,» selgitab Toobal erakonna kampaaniat.

Tema sõnul hoiab sellise võimaluse pakkumine ära tänavakonflikte, mille sarnased puhkesid hiljuti Lätis. Toobali sõnul pakub Keskerakond võimalust virtuaalsest meeleavaldusest osa võtta või «natuke humoorikamal moel enda suhtumist väljendada».

Mängid mängu, annad protestihääle

Meilispämmi teel varem aktiivselt reklaamitud Keskerakonna mängude lehele sattunud inimesed ei saa aga kuskilt teada, et Keskerakond tõlgendab nende külastust Ansipi tegevuse vastu suunatud avaldusena.

Toobali saadetud ringkirjas, mis kutsub üles mängima mängu «Anna ministrile kinga» kirjutab erakonna peasekretär: «Endiselt on võimalik mängida ka ülipopulaarseks osutunud internetimängu «Juhi nagu Ansip», mille kaudu üle 100 000 inimese Ansipi valitsuse tegevusetuse vastu meelt avaldanud on.»

Küsimusele, kas Keskerakond tõlgendab oma veebimängu mängimist protestina Ansipi ja praeguse valitsuse vastu, vastab Toobal samuti küsimusega: «Kas ministrile kinga andmist saab tõlgendada toetusavaldusena?»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles