Elukutseline autojuht: nii piirkiirusi kui trahve võiks tõsta

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Mitmerajalistel teedel võiks eri radadel olla erinevad kiirusepiirangud ning tõsiste rikkujate korralekutsumiseks võiks ka trahvimäärasid tõsta, leiab elukutseline autojuht Guido Kapp.

«Kui on kaks või enam rada ühes sõidusuunas, siis ma pigem tõstaks kiirust,» ütles mitukümmend aastat autojuhina töötanud Kapp ERR Uudistele ja selgitas, et esimene rida võiks olla kiiruspiiranguga 60-90 km/h, teine rida 90-120 km/h ja kolmas rida 120-130 km/h.

Ka võiks põhimaanteed, näiteks Tallinna-Ikla, Tallinna-Narva ja Tallinna-Tartu teha kõigile tasuliseks, ütles kutseliste autojuhtide MTÜ Profid AJ juhatusse kuuluv Kapp.

Kuigi praegu trahvitakse Kapi hinnangul Eestis liiga palju, võiks oluliste rikkumiste karistusi isegi karmistada – liiklusesse korra toomiseks tuleks tema sõnul suuremate rikkumiste (joobes juhtimise, kiiruseületamise, juhtimisõiguseta sõitmise ja avarii järel sündmuskohalt lahkumise) puhul trahvimäärasid isegi tõsta.

«Eesti trahvid võivad tunduda kõrged, kuid kui vaadata teiste Euroopa riikide poole, siis kehtib vanasõna: õpitakse läbi valu ja rahakoti,» tõdes Kapp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles