Raasikul hukkus veoauto ja reisirongi kokkupõrkes kaks inimest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Harjumaal Raasiku raudteeülesõidul sõitis veok kell 15.19 küljelt sisse reisirongile, raskes õnnetuses hukkus kaks ja 12 inimest sai vigastada.

Elroni kodulehe andmeil oli tegemist Tallinna-Tartu reisiga 290, mis väljus Tallinnast kell 14.55. Reisi teenindas Elroni neljavaguniline diiselrong.

Politsei sai kell 15.19 juhtunud õnnetusest teate kell 15.22. Rongis viibis õnnetuse hetkel sadakond inimest. Esialgsetel andmetel hukkusid kokkupõrkes veoautot MAN juhtinud 59-aastane mees ja reisirongis viibinud 43-aastane naine.

Politsei andmetel sai õnnetuses viga veel 12 reisijat, kellest viiele andis kiirabi sündmuskohal esmaabi ning seitse viidi haiglasse. Kinnitamata andmetel on kolm inimest saanud raskemaid vigastusi. Reisijate lähedased saavad haiglasse viidud inimeste kohta teavet häirekeskuse infotelefonilt 1524.

Õnnetuse tagajärjel paiskus rongist kaks vaguniosa rööbastelt välja, jäädes püstiselt raudteetammile. Sündmust lahendavad politsei, pääste, kiirabi, prokuratuuri ja raudtee esindajad.

Õhtul avati raudteeülesõit liiklusele, õnnetuspaigas likvideeritakse avarii tagajärgi

Raudteelõik on kaherajaline. Kell 16.30 avati esimesel teel liiklus miinimumkiirusega, teisel teel on  liiklus veel suletud, nagu oli suletud ka raudteeülesõidukoht. Eesti Raudtee teatel on viga saanud kontaktvõrk ja rööbastee.

Põhja prefektuuri pressiesindaja Ilmar Kahro ütles kella 19.25 ajal Postimehele, et politsei avas kümmekond minutit varem raudteeülesõidul liiklemiseks sõidutee. Päästeameti pressiesindaja Annika Koppel sõnas, et amet andis kell 18.17 sündmuse juhtimise üle politseile, kella 19.30 ajal oli sündmuskohal abiks üks päästemeeskond.

Eesti Raudtee teatas õhtul kella 21 ajal, et õnnetuspaigas tegeletakse avarii tagajärgede likvideerimisega. Kell 17.50 andis Põhja-Eesti Päästekeskuse päästetööde juht õnnetuspaiga üle Eesti Raudtee operatiivgrupile avariitagajärgede likvideerimiseks.

Eesti Raudtee turvajuht Marius Kupperi sõnul kulges esmareageerimine traagilisele õnnetusele operatiivselt. Ta lisas, et Eesti Raudtee teeb kriisireguleerimise alal tihedat koostöö nii politsei, päästeameti kui teiste seotud asutustega. Samuti omab ettevõte tema sõnul ainsana Eestis piisavat päästetehnikat sellises mastaabis õnnetuse tagajärgede likvideerimiseks.

Kell 21.15 alustatakse kontaktvõrgu demonteerimist, paar tundi hiljem on õnnetuspaigale oodata kahte Eesti Raudtee päästerongi, mis aitavad rööbastelt maha sõitnud reisirongi taas teele tõsta ning Raasiku jaama toimetada.

Kui tee on vabastatud, alustatakse ligi 300 meetri ulatuses kahjustatud raudtee ning kontaktvõrgu taastamist. Päästerongi töötamise ajal on suletud nii esimene kui teine tee. Raudteeülesõidukoht jääb aga avatuks ning õhtul korraldavad nii Raasiku kui Kehra ülesõidukohtadel liiklust reguleerijad.

Veok sõitis sisse sisse reisirongi viimastele vagunitele

Kella 17 ajal oli õnnetuskohal veel umbes 40 reisijat, kes suundusid asendusbussidele. Kohal oli ka vähemalt seitse politsei-, kaks kiirabi- ja kaks päästeameti sõidukit. Politsei piiras õnnetuskoha lintidega.

Kohapeal viibiva Postimehe reporteri sõnul askeldasid päästjad kella 17 ajal veel õnnetusse sattunud veoki juures, mille esiosa deformeerus kokkupõrkes täielikult.

Reporteri sõnul avaldasid kohal viibinud reisijad arvamust, et ilmselt lootis veokijuht jõuda enne rongi saabumist üle raudtee, sest nende sõnul ei paistnud ta pidurdavat. Siiski on kümmekond meetrit enne raudteed märgata sõiduki pidurdusjälgi. Veok sõitis sisse reisirongi viimastele vagunitele.

Rong lohistas ka ühe elektriposti kaasa tõmmanud veokit edasi ning see jäi seisma kokkupõrkekohast alles 10-15 meetri kaugusel. Rong seisab õnnetuspaigast umbes sada meetrit eemal.

Kella 18 ajal käis õnnetuspaigas majandusminister Urve Palo, kes vestles teiste seas ka rongijuhiga. Rongijuht oli ministri sõnul šokis ning ütles, et ei näinud veokit tulemas ega saanud seetõttu kahjuks midagi teha.

Palo ütles Postimehele, et avaldab kokkupõrkes hukkunute lähedastele kaastunnet. Tema hinnangul saaks tulevikus taolisi traagilisi sündmusi ära hoida, kui ülesõidule paigaldataks tõkkepuu.

Päästjad tõstsid kell 18.37 veoauto kabiinist juhi surnukeha välja ja toimetasid selle minema.

Politsei algatas kriminaalmenetluse

Politsei- ja piirivalveamet alustas õnnetuse täpsemate asjaolude selgitamiseks kriminaalmenetlust karistusseadustiku paragrahv 422 lg 2 alusel, mis käsitleb sõidukijuhi poolt liiklusnõuete ja sõiduki käitusnõuete rikkumist juhul, kui sellega on põhjustatud kahe või enama inimese surm. Samuti algatas menetluse tehnilise järelevalve amet, et veenduda, et rikutud pole raudteeliikluse korraldamise või veeremi käitamise nõudeid.

Elroni juhatuse esimehe Andrus Ossipi sõnul ei ole õnnetuse asjaolud veel selged, samuti pole teada, millal rongiliiklus taastub.

Õnnetuse tõttu on suletud Raasiku raudteejaam, mistõttu on idasuunaline rongiliiklus peatunud. Elron palub reisijatel võimalusel kasutada alternatiivseid sõiduvahendeid. Õnnetuspaika suundus Eesti Raudtee päästerong ning Elron saatis Raasiku jaama asendusbussid, et toimetada reisijad edasi Tartu ja Valga suunas.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles