Eesti Raudtee: oleme foore paigaldanud rohkem kui nõutud

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rongiõnnetus Raasikul
Rongiõnnetus Raasikul Foto: Mihkel Maripuu

Eesti Raudtee kinnitas, et vastavalt tehnokasutuseeskirjale peaks olema valgusfoorid paigaldatud 41 raudteeülesõidukohale, ent Eesti Raudtee on foorid paigaldanud kokku 118 ülesõidukohale.

Eesti Raudtee selgitas, et raudteeinfrastruktuuril on tänase seisuga kokku 156 raudteeülesõidukohta. Nendest I kategooria ülesõite on kuus, II kategooria 35 ja III kategooria ülesõidukohtasid 115.

Fooriga on varustatud need ülesõidukohad, kus on tihedam auto- ja rongiliiklus. Selle järgi määratakse ära ka ülesõidukoha kategooria.

I kategooria eeldab ülesõidukohale lisaks foorituledele ka tõkkepuu paigaldamist. II kategooria nõuab fooride olemasolu ning III kategooria liigitub signalisatsioonita ülesõidukohaks.

Raasiku ülesõidukoht kuulub II kategooriasse, mille puhul on nõutav üksnes automaatse foorisignalisatsiooni olemasolu, teatas Eesti Raudtee.  

Foore peaks vastavalt tehnokasutuseeskirjale olema 41 ülesõidukohal, aga Eesti Raudtee kinnitusel on automaatsed foorisignalisatsioonid paigaldatud kokku 118 ülesõidukohale.

Fooriga ülesõidukohtadest on omakorda 28 varustatud tõkkepuudega. 59 ülesõidu automaatsignalisatsiooni on varustatud (LED) tüüpi ülesõidufooridega ning 59 hõõglampidega ülesõidufooridega.

Raudteeülesõidukohtade vastavust ohutusnõuetele kontrollib iga-aastaselt raudtee ülesõidukohtade ülevaatuse komisjon, kuhu kuuluvad tehnilise järelevalve ameti, kohaliku omavalitsuse, politsei- ja piirivalveameti, maanteeameti ja Eesti Raudtee esindajad.

Tõkkepuud ootavad paigaldamist

Vajadusel muudetakse ülesõidukoha kategooriat või viiakse sisse muid täiendavaid ohutusmeetmeid. Regulaarne ülesõidukoha kontroll ja seadistamine toimub iga kahe nädala tagant, teatas Eesti Raudtee. Uued ülesõitude automaatsignalisatsioonid on varustatud monitooringusüsteemiga, mida jälgitakse reaalajas liiklusjuhtimiskeskuses.

2012. aasta detsembris sai alguse raudteeülesõidukohtade renoveerimine Tapa-Tartu liinil, mille käigus uuendati 16 ülesõidukoha automaatsignalisatsioon. Tõkkepuud paigaldati Tiksoja, Vägeva ja Tähtvere ülesõidule. Ülejäänud ülesõidukohtadel vahetati välja kogu automaatsignalisatsioon koos LED fooripeadega, mille nähtavus autojuhile on oluliselt parem. Käesoleval aastal on jäänud veel lisada tõkkepuud juba LED-fooridega varustatud Tabivere ülesõidukohale ning paigaldada LED-foor Moe ülesõidukohale.

Tallinn-Tapa kaherealisele raudteelõigul paigaldati möödunud aasta lõpuks tõkkepuud üheksale ülesõidukohale neljateistkümnest. Veel puuduolevad tõkkepuud viis jaamas (Tuulevälja, Raasiku, Kehra, Ülejõe ja Aegviidu) paigaldatakse käesoleval aastal. Suurema liiklustiheduse ning kaheteelise raudtee tõttu, mis suurendab ülesõidukoha ohutusriske, on Tallinn-Tapa suund prioriteetne, teatas Eesti Raudtee.

Kokku on tänavu kavandatud renoveerida ülesõidu automaatsignalisatsiooni 21 raudteeülesõidukohal. Lisaks Tallinn-Tapa raudteelõigule uuendatakse ülesõidukoha automaatsignalisatsiooni LED tüüpi fooridega viieteistkümnel Tapa-Narva raudteeülesõidukohal. Tõkkepuudega on sel lõigul juba varustatud Tapa ja Rakvere ülesõidukohad.

Eesti Raudtee kinnitusel on tegu mahuka projektiga, kuna hõõglampidega automaatsignalisatsiooni väljavahetamine LED tüüpi fooridega eeldab kogu olemasoleva automaatsüsteemi ümberehitust. Ülesõidukohtade renoveerimisse panustatakse 2014. aastal kokku üle 750 tuhande euro.

2015. aastal on plaanis uuendada Tartu piires linna läbivate raudteelõikude ning osaliselt Valga-Võru liinil paiknevate ülesõidukohtade automaatsignalisatsioone.

2013. aastal sõideti Eesti Raudtee taristul maha 74 tõkkepuud. 2014. aasta esimese kolme kuuga on maha sõidetud 22 tõkkepuud.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles