Tarbijakaitse nõustus Postimehega: LP peab oma reklaamlauset muutma

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Postimehe kaebust arutanud tarbijakaitseamet leidis, et AS Eesti Ajalehed peab muutma Eesti Päevalehe nädalalõpulehe reklaamlauset «LP – Nr 1 nädalavahetuse leht Eestis», sest see võib eksitada tarbijaid ja kahjustada seeläbi konkurenti.

Tarbijakaitseamet märkis eile antud hinnangus, et vaidlustatud reklaamlause on väga üldine ja seab võrdlusse kõik nädalavahetusel ilmuvad lehed, andes eeskätt teavet, justkui oleks LP võrdluse tulemusel paremusjärjestuses esikohal.

Tarbijakaitseamet nõustus Reklaaminõukojaga, et kui ajaleht või selle laupäevalisa reklaamib end kui number üht, siis eeldab lugeja, et tegemist on kõige suurema lugejaskonnaga või siis kõige suurema tiraažiga väljaandega. Seda saaks ameti sõnul tõendada aga üksnes konkreetse ostu- või lugemiseelistust kajastava sõltumatu uuringuga.

«Praegusel juhul ei ole väide «LP – Nr 1 nädalavahetuse leht Eestis» ehk «Nr 1 nädalavahetuse lugemiseks mõeldud ajalehtede seas» kinnitust leidnud. Esitatud selgitused reklaamlause senisel kujul kasutamise jätkamiseks ei ole olnud piisavad,» märkis Postimehe kaebust arutanud amet.

Tarbijakaitseameti hinnangul võib LP reklaamlause eksitada või tõenäoliselt eksitada lugejaid, mõjutada nende majanduskäitumist ja seega kahjustada konkurenti. Seetõttu leidis amet, et reklaamlause tuleb ümber sõnastada, tõendada seda suurima tiraaži või suurima lugejate arvuga või loobuda selle kasutamisest üldse.

Postimees vaidlustas LP esikaanel paikneva väite detsembris, viidates muu hulgas TNS Emori uuringule, mille järgi loeb LPd 50 000, Postimehe ja AKga koos ilmuvat Arterit aga 115 000 inimest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles