Palo: küsimused laevade ostu kohta tuleks esitada Tallinna Sadama nõukogu esimehele

Andres Einmann
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urve Palo
Urve Palo Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Eelmise majandus- ja taristuministri, praeguse ettevõtlusministri Urve Palo sõnul ei ole ministeerium andnud Tallinna Sadama endisele juhatuse liikmele Allan Kiilile erivolitusi parvlaevade ehituslepingute sõlmimisel ning kõik selleteemalised küsimused tuleb esitada ettevõtte nõukogu esimehele.

Saarte ja mandri vahel sõitma hakkavate parvlaevade ehituslepingu sõlmimist vedas Allan Kiil isiklikult ning kaitsepolitsei kahtlustab, et ta sai selle tehinguga seoses suurtesse summadesse küündivat altkäemaksu.

«Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei ole andnud kellelegi mingeid erivolitusi ja ei saagi seda teha, kuna see ei ole ministeeriumi pädevuses. Äriseadustiku järgi sai seda teha kas juhatuse esimees või nõukogu. See on Tallinna Sadama sisemine töökorralduslik küsimus ning vastavate küsimustega tuleb pöörduda ettevõtte poole,» ütles Sotsiaaldemokraatlikku Erakonda kuuluv Palo oma nõuniku vahendusel Postimehele.

Palo selgitas, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium korraldas hanke saarte ja mandri vahelise vedaja leidmiseks, kus pakkujatelt eeldati lepingu alguseks praamide olemasolu. «Kuidas pakkujad nõuetekohaste praamide olemasolu tagavad, oli nende endi otsustada,» märkis Palo.

Küsimusele, kas Palo tunneb poliitilist vastutust laevade ehituslepinguga seoses kerkinud korruptsioonikahtlusega, minister ei vastanud.

Tallinna Sadam teatas mullu 5. septembril, et tütarettevõtja TS Laevad OÜ parvlaevade hankel saarte ja mandri vahelise laevaliikluse korraldamiseks osalejad pakkumisi ei teinud ning TS Laevad alustab järgmise sammuna parvlaevade soetamiseks otsekõnelusi tehaste ja laevaomanikega. Otsekõnelusi asus juhtima Reformierakonda kuuluv Allan Kiil.

Riigiprokurör Laura Feldmanis andis reede hommikul pressikonverentsi, kus selgitas, et Tallinna Sadama endiste juhtide uurimine puudutab suures osas ka saartevahelise parvlaevaliikluse suurprojekti, mille sadam sai aasta tagasi enda juhtida ja mille ettevõte võtab tuleva aasta 1. oktoobrist ettevõtja Vjatšeslav Leedolt üle.

Feldmanis selgitas, et kahtlustusi ei ole seoses majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt korraldatud hanke osas, vaid altkäemaksu võtmise kahtlus lasub Tallinna Sadama juhatuse liikmel Allan Kiilil, kes otseläbirääkimiste kaudu valis välja parvlaevade ehitajad Poolas ja Türgis.

Kaitsepolitsei töötajad pidasid kolmapäeva hommikul altkäemaksu võtmises kahtlustatavatena kinni AS Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna ja juhatuse liikme Allan Kiili. Mõlemat meest kahtlustatakse suures ulatuses altkäemaksu võtmises mitme aasta jooksul. Kolmapäeval toimusid läbiotsimised nii Kaljuranna kui ka Kiili töö- ja elukohtades, lisaks veel mitmes teises kohas. Riigiprokurör Laura Feldmanis taotles neljapäeval Harju maakohtult Ain Kaljuranna ja Allan Kiili vahistamist. Kohtunik võttis otsuse tegemiseks lisaaega reede hommikuni, mil kohtunik otsustas mõlemad mehed kuueks kuuks vahi alla võtta.

Neljapäeva hommikul kogunenud Tallinna Sadama nõukogu eesotsas Reformierakonda kuuluva Remo Holsmeriga vabastas Kiili ja Kaljuranna ametist ning nimetas ajutisteks juhtideks sadama finantsjuhi Marko Raidi ja vandeadvokaat Carri Ginteri.

Allan Kiil kuulus aastatel 1998-2003 Sotsiaaldemokraatlikku Erakonda, mis kandis tollal Mõõdukate nime. 2003. aasta detsembris astus ta Reformierakonda ning kolm kuud pärast erakonnaga liitumist asus ta tööle Tallinna Sadama juhatusse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles