Produktsioonifirmal ei lubatud tuletornis õllereklaami filmida

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tahkuna tuletorn.
Tahkuna tuletorn. Foto: Priit Pullerits

Veeteede amet (VTA) ei andnud luba produktsioonifirmale, kes tahtis välismaisele alkoholitootjale Hiiumaa tuletornides reklaami filmida.

Nimelt pöördus produktsioonifirma Nafta Films OÜ möödunud nädalal Hiiu vallavalitsuse poole, et küsida luba alkoholireklaami filmimiseks kolmes tuletornis – Kõpu, Ristna ja Tahkuna majakates.

Reklaami sooviti filmida Tigeri-nimelisele õllele ja see jutustab loo mehest, kes reisib mööda Eestit ringi ja pildistab erinevaid vaatamisväärsusi. Reklaam ise telliti välismaalt ning kõigi eelduste kohaselt see Eestis ekraanile ei jõuagi.

Kuna tuletornide tegelik omanik on veeteede amet, edastas vallavalitsus reklaamitegijate soovi just neile. Ameti peadirektori vastus oli lühike ja konkreetne: «Veeteede Amet propageerib lähenemist, kus «alkohol ja meresõit ei sobi kokku». Seetõttu ei toeta me alkoholireklaami filmimist tuletornides.»

Loa andmine ei tulnud kõne allagi

«Siin polnud midagi pikalt otsustada,» selgitas Postimehele VTA pressiesindaja Priit Põiklik. Tema sõnul on ka enne tuletornides filmimise vastu huvi tuntud, kuid talle ei meenunud, et keegi oleks seal just alkoholireklaami tahtnud filmida.

«Põhjus on tegelikult väga lihtne – tuletorn on ennekõike navigatsioonimärk, mis on oluliseks osaks meresõiduohutuse tagamisel. Kuna riigiasutusena ei saa me kuidagi nõustuda, et alkoholi tarbimise reklaami seostataks kuidagi meresõiduohutusega, siis ei tulnud niisuguse loa andmine ka kõne alla.»

Nafta Filmsi produtsent Esko Rips ütles, et austab ameti otsust. «Meie lugu ei räägi tegelikult üldse, et mingisugune inimene, õllepudel käes, ringi tuiab. Pigem räägib lugu sellest, kuidas inimene tahab linnaelust eemale ja läheb loodust nautima,» selgitas ta.

«Aga tõepoolest, kindel fakt on see, et tellijaks on alkoholitootja ja klipi lõpus on tootja logo,» möönis Rips.

Navigatsioonimärk, mitte pelgalt vaatamisväärsus

Põikliku sõnul ei tajuta, et tuletornid on tegelikult olulised navigatsioonimärgid. Pigem mõeldakse neist kui ajaloolistest vaatamisväärsustest ja turismiatraktsioonidest. «Seda on nad pigem pealekauba. Merenduses on need ikkagi ennekõike meresõiduohutust tagavad ehitised,» märkis ta.

«Poleks ju mõeldav, et näiteks annaks mõni riigiasutus loa alkoholi propageeriva reklaami filmimiseks keset ristmikku, valgusfoori all. Navigatsioonimärgid, sealhulgas tuletornid, on mereliikluse märgid sarnaselt liiklusmärkide või valgusfooriga maanteeliikluses,» tõi Põiklik võrdluse.

Ripsi sõnul reklaam filmimata ei jää. «Lõppkokkuvõttes on mul kui kodanikul hea mõelda, et meil on riigiasutus, kes nõndaviisi asjade eest seisab,» ei olnud ta liigselt pettunud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles