Soome toll kehtestas Eestist tulnud veokitele liikumiskeelu (1)

Andres Einmann
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivne Foto: Reuters / Scanpix

Soome toll kontrollis eelmisel reedel Hanko sadamas Paldiskist laevaga tulnud veoautosid ja kehtestas neist pooltele tõsiste tehniliste probleemide tõttu liikumiskeelu.

Kokku kontrollisid Soome tolliametnikud kümmet Eestist saabunud veoautot, neist viiele kehtestati liikumiskeeld ja sõidukijuhtidele kirjutati välja trahv liiklusohutuse ja auto tehnilise seisukorra nõuete rikkumise eest, kirjutab Soome rahvusringhääling YLE.

Tehniliste probleemidega veokite osakaal oli Hanko sadamas läbi viidud kontrolli käigus erakordselt kõrge, kuna tavapäraselt avastatakse taoliste kontrollide käigus rikkumisi 10-20 protsendil veokitel.

Muu hulgas avastasid tollitöötajad mitu vigaste piduritega veokit. Ühel sõidukil olid pidurid nii halvas seisukorras, et need ei lukustunud. Mitmel sõidukeelu saanud veokil olid kulunud rehvid ning ühe veoki koorem oli nõuetekohaselt kinnitamata. Ühe veoauto kabiinist avastasid tollitöötajad sõidumeeriku manipuleerimise seadme.

YLE ei täpsustanud, mis riigi veokid sõidukeelu said. Uudises on märgitud, et veokid on pärit mitmest Balti riigist.

Põhja prefektuuri liiklusjärelvalvekeskuse juht Hannes Kullamäe ütles Postimehele, et sarnaselt Soome kolleegidele leiab ka Eesti politsei kontrolle läbi viies veoautosid, mille tehnilised puudujäägid seavad liiklejad ohtu.

«Oleme pikalt rääkinud, et meie teedel on veoautosid, mille tehniline seisukord on kohutav. Tahame ettevõtjad ja juhid suhtuksid puudustesse täie tõsidusega ning jätkame veoautode kontrollimisega,» rääkis Kullamäe.

Tema sõnul on selge, et alati ei ole kõik rikkumised sellised, mis veoauto potentsiaalseks tapjaks muudavad. Mõrane esiklaas ja mittepõlevad tuled ei ole eraldi tõsised rikkumised, aga samas ei saa neid tähelepanuta jätta.

«Veoautosid kontrollides on probleemideks näiteks kulunud rehvid, lahtised kinnituspoldid, mõrad auto konstruktsioonides, purunenud vedrustus ning kõige hullemal juhul õhku lekkiv pidurisüsteem. Politsei ei tegele eraldi pisiasjadega nagu seda on aegunud side esmaabikarbis, küll võib see olla üks paljudest puudujääkidest. Politseinikud fikseerivad kõik avastatud puudused,» märkis ta.

Juuli lõpus kontrollisid politseinikud mõne päeva jooksul 206 veoautot, millest 64 puhul avastati veoautol puudus või rikkumine. Korrakaitsjad saatsid 28 veoautot erakorralisele ülevaatusele ning ühele veokile määrati sõidukeeld. 65 juhti rikkus töö- ja puhkeajanõudeid. Tänavu avastatud rikkumisi mullustega kõrvutades ei ole näha paranemist.

Mõned näited veoautode kontrollimisel avastatud rikkumistest

Volvo FL. Mootorist lekib õli, leke hüdraulikaõli paagist, tagumine vasakpoolne lehtvedrupakk nihkunud, parempoolne tahavaatepeegel puudu, põhi- ja pealisraami kinnituspoldid ralhti, stabilisaatorivarraste puksid kulunud, roolivõimendi lekib ja ei toimi, juhi turvavöö kinni kiilunud, risttalad deformeerunud ja tagumise telje rehvid jooksevad viltu, tuuleklaasil mõrad ja täkked juhi otseses vaateväljas, kabiini parempoolne astmelaud puudu, kolmanda telje sisemised rehvid ülemäära kulunud, pealisehitise pikitala pooleks murdunud.

Volvo FL (kallur). Kasti luugi kinnitused katki, kasti raam mõranenud, vasak tagumine tuleklaas katki, parempoolne astmelaud kõver, väljalaskesüsteemi heitme leke, vasak suunatulelatern katki.

MAN. Tagasillast ja tagumisest vasakpoolsest töösilindrist lekib õli, parempoolne tahavaatepeegel mõranenud.

MAZ. Tagumised stabilisaatoripuksid kulunud, roolivõimendi silindrivarda tolmukumm oluliselt kahjustatud, eesmine tulereflektor roostekahjustusega, ABS märgutuli ei sütti käivitamisel, tõkiskingad puudu.

MAZ. Mootori ja käigukasti õlikeke, süsteemi õlileke, tagumised stabilisaatorivarda puksid kulunud, tagumise allasõidutõkke ühendus ebakindel, tulekustuti kontrollimata.

Scania (madel). Mootorist lekib kütust, põhi- ja pealisraami ühendus ebakindel, pealisraami risttalades praud, raamil tugevad roostekahjustused.

Scania (madel). Õlileke mootorist ja hüdrojagajast, jahutusvedeliku lehe, klaasipesurid ei tööta, mõlema esilaterna reflektorid korrodeerunud.

Krone poolhaagis. Pealisraami pikkitalades ja tugevdustes on mõrad, vasakul esimese ja teise telje vahel pealisraam on murdunud, pidurisüsteemis on õhuleke.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles