Bussijuhid rikuvad sõidu- ja puhkeaja nõudeid

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raske liiklusõnnetus juhtus täna kella 16 ajal Padise vallas.
Raske liiklusõnnetus juhtus täna kella 16 ajal Padise vallas. Foto: Margus Ansu / Postimees

Eelmisel nädalal pöörasid kogu Euroopa politseinikud liiklusjärelevalve käigus rohkem tähelepanu reisibussidele ning Eestis olid avastatud rikkumised seotud juhtide töö- ja puhkeajaga.

Juuli viimase nädala jooksul kontrollis politsei Eestis kokku 141 bussijuhti, teatas politsei– ja piirivalveamet. Avastati üks alkoholi tarvitanud bussijuht, viis bussijuhti olid läinud üle lubatud töö- ja puhkeajast ning seitsmel juhul oli probleeme sõidumeeriku kasutamisega. Tehnilisi probleeme oli kahel bussil ning neist ühel keelati ka edasisõit.

«Kuna seaduse kohaselt võetakse vastutusele siiski juht, mitte juriidiline isik, ei saa ma kahjuks ettevõtete nimesid öelda,» teatas politsei- ja piirivalveamet Postimehe palve peale avalikustada töö- ja puhkeajaseaduse vastu patustanud juhtide nimed.

Politsei kinnitusel tuli probleeme  ette nii tuntud liiniveo ettevõtte bussijuhil, väiksemal liiniveofirma töötajal ning ka juhuvedudega tegelevatel juhtidel.

PPA korrakaitsepolitseiosakonna komissar Riho Tänaku sõnul on reisijate veo puhul tõsiselt ohtlikud nii juhi terviseseisundiga seotud rikkumised kui ka bussi kehv tehniline seisund. «Ühelt poolt vastutab juht kõigi reisijate elu ja tervise eest, teiselt poolt on buss oma suuruse ja massi tõttu liikluses suurema ohu allikaks. Kahjuks on sellel aastal juhtunud ka liiklusõnnetusi, mille ainsaks osaliseks on reisijaid vedav buss ning selliste õnnetuste tagajärjed võivad olla juba väga traagilised,» ütles Tänak.

Möödunud aastal kontrolliti sarnase teemanädala käigus kogu Euroopas ligi 35 000 bussi ning avastati veidi enam kui 8500 rikkumist. Üle-euroopalises kokkuvõttes joonistus kõige suurema probleemina välja turvavarustuse kasutamine. Eestis kontrolliti toona 224 bussi ning ka siis oli kõige enam sõidu- ja puhkeajaga seotud rikkumisi, mida oli kokku 24.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles