Sotsiaalkomisjon ei toeta Keskerakonna alkoholireklaami muudatusi

Martin Smutov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkoholilett.
Alkoholilett. Foto: Peeter Langovits.

Sotsiaalkomisjoni hinnangul ei tagaks Keskerakonna soovitud seaduseparandus alkoholi liigtarvitamise vähenemist - nii vastati eelnõu menetlevale majanduskomisjonile.

Keskerakonna fraktsioon algatas seaduseelnõu, mis keelaks täielikult alkoholireklaami tele- ja raadiomeedias ning välireklaamina.

Sotsiaalkomisjoni aseesimees ja keskerakondlane Yana Toom ütles Postimehele, et ta on komisjoni otsuses pettunud, sest eelmisel nädalal tundus pigem, et ettepanek võib läbi minna.

Toom kiitis komisjoni esimeest Margus Tsahknat, kes kutsus eelmisel neljapäeval esinema mitu eksperti, kes rääkisid reklaami ja alkoholi mõjust. Näiteks rääkisid komisjoni ees Tervise Arengu Instituudi peadirektor Maris Jesse ja Eesti Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing.

Toomi sõnul ei suutnud ükski ekspert öelda, miks ei peaks eelnõu toetama.

«Läksime optimistlikult laiali, kuid täna tuli sotsiaalministeeriumi esindaja, kes ütles, et kõik probleemid lahenevad, kui koostatakse alkoholipoliitika roheline raamat,» sõnas Toom.

Toom toonitas, et nad toetavad igati rohelise raamatu ehk arengukava koostamist, kuid üks ei peaks välistama teist.

«Arusaamatu, et mis toimub - ju on suur lobi alkoholireklaami taga, kurb,» sõnas Toom.

Toomi sõnul peaks roheline raamat valmis saama järgmise aasta sügiseks ja tõenäoliselt on seal sees ka Keskerakonna ettepanek.

«Meile heideti ette, et eelnõu ei käsitle näiteks internetireklaami. Kui võtta ette terve probleemide hunnik, siis ei suudetaks sellele hunnikule läheneda, kuid liiguks samm-sammult,» selgitas ta.

Sotsiaalkomisjoni esimees Margus Tsahkna (Isamaa ja Res Publica Liit) ütles Postimehele, et alkoholi teemat arutati tõsiselt, kuid komisjoni arvamus oli, et sellisel kujul ei täida eelnõu eesmärki, milleks on alkoholi liigtarvitamise piiramine ja noorte käitumise muutmine.

«Piirangud peaks olema sisulisemad,» sõnas ta. «Tegelik probleem, mis tuleb ka reklaamidest välja, on see, et reklaamitakse käitumist.»

Tsahkna toonitas, et nad saadavad majanduskomisjonile ka ettepanekud, mida siis arutada saaks.

«Tekkis poliitiline koht, et Keskerakond oli huvitatud enda eelnõust, kuid meie arvates polnud see piisav, et saavutada liigtarvitamise vähenemist,» ütles Tsahkna.

Kui kiiresti majanduskomisjon teemaga edasi tegeleb või oodatakse rohelise raamatu valmimiseni, ei osanud Tsahkna öelda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles