Kärdla Ühisgümnaasiumi direktori Ivo Eesmaa hinnangul õpib inimene eelkõige teistelt inimestelt ja mida rohkem ja erinevaid inimesi õppija ümber on, seda rohkem on õppimisvõimalusi.
Direktor Eesmaa: inimene õpib eelkõige teistelt inimestelt
Eesmaa sõnul on gümnaasiumite puhul muudatused vajalikud, sest õppijate arv on ikka oluliselt vähenenud ja oluline on vähemalt kolme õppesuunda pakkuda, siis ühe paralleeliga gümnaasiumis pole seda ilma täiendava rahastuseta võimalik teha.
Eesmaa toonitas ka, et inimene õpib eelkõige teistelt inimestelt.
«Mida rohkem ja erinevaid inimesi õppija ümber on, seda rohkem õppimisvõimalusi on,» ütles direktor. «Seepärast arvan, et suurema kooli võimalused on paremad kui väikesel. Eriti kui me ei pea kvaliteetseks hariduseks vaid kõrgeid riigieksami punkte, vaid ka laia silmaringi, erinevaid suhtlemisoskusi ja -kogemusi ning väljakujunenud väärtushinnanguid.»
Eesmaa arvates on haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna asejuhataja Ain Tõnissoni väited põhjendatud, kui räägitakse kolmest õppesuunast.
«Aga kas ikka peab igas gümnaasiumis olema kolm õppesuunda? Äkki piisaks kahest?» küsis Eesmaa.
Eesmaa hinnangul pole enamus põhikooli lõpetajaid täna nii küpsed oma võimeid või huvisid hindama, et teha gümnaasiumisse astudes otstarbekas ja põhjendatud valik kolme suuna ja paarikümne valikaine vahel.
«Kui uus põhikooli õppekava hästi rakendub, siis on põhikooli lõpetaja selleks valmis küll, aga see ei juhtu kindlasti 2013. aasta sügiseks ja siis peab uus gümnaasiumi õppekava rakenduma igal juhul,» selgitas Eesmaa.
Eesmaa toonitas ka, et ta on selle poolt, et alles jääks võimalus, et põhikool ja gümnaasium tegutseks ühe õppeasutusena - kasvõi põhjendatud erandina.