Karis: väikesed erakõrgkoolid lõpetavad tegevuse või ühinevad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu Ülikooli rektor Alar Karis.
Tartu Ülikooli rektor Alar Karis. Foto: Margus Ansu

Lähemate aastate jooksul toimub kõrgharidusturu korrastumine - väiksed erakõrgkoolid lõpetavad tegevuse või ühinevad, eelkõige püüdes liituda avalik-õiguslike ülikoolidega, lausus Tartu Ülikooli rektor Alar Karis.

«Tasulised kõrgkoolid õpetavad valdavalt madala omahinnaga erialasid, mis on küll õppijate seas populaarsed, kuid riigis ja ühiskonnas valitseb suhtumine - nende erialade lõpetajate osas on meil ületootmine,» sõnas Karis aripaev.ee-le.

«Kindlasti toimub lähemate aastate jooksul kõrgharidusturu korrastumine: väiksed erakõrgkoolid lõpetavad tegevuse või ühinevad (on seda juba viimase nelja aasta jooksul teinud), eelkõige püüdes liituda avalik-õiguslike ülikoolidega. Avalik-õigusliku ülikoolid peaksid selgeks tegema, mis on nende eripära ja vähendama dubleerimist. Ma ei välistaks ka siin liitumisi,» ütles Karis.

Koondamise asemel õppima suunata

Karis tegi ettepaneku, et tööandjad võiksid koondamise asemel kaaluda noorte suunamist haridusteed jätkama või ümber õppima, leides võimalus õppemaks kinni maksta. «See tuleb kokkuvõttes odavam kui koondamine ja tulevikku silmas pidades toob kuhjaga tagasi,» leidis rektor.

Samuti ennustas ülikoolijuht, et suureneb täienduskoolituses ja ümberõppes õppijate arv. «Ka see, et tasemeõpe on erimaksustatud, kuid täienduskoolitus mitte, annab tööandjale suuna just investeerida läbi täienduskoolituse,» rääkis ta.

Karise sõnul on ülikoolis maksevõlglasi olnud kogu aeg, ka nii-öelda õitsva majanduse perioodil. Samuti on kogu aeg olnud juhtumeid, kus rahaliste raskuste tõttu jääb kõrgharidus üldse saamata.

Karise sõnul on aga rasked ajad reeglina inimesi pigem toonud ülikoolidesse ennast täiendama või poolelijäänud õpinguid jätkama. Õppemaksu alandamist aga tema sõnul ei kaaluta, sest see tähendaks õpetamise kvaliteedi langust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles