Merelt tuleb päästa üha rohkem inimesi

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piirivalve kaater.
Piirivalve kaater. Foto: Ants Liigus

Nädalavahetusel juhtus taas mitu mereõnnetust, kus piirivalvurid pidid hättasattunuid päästma tõttama. Mereõnnetuste arv on Eestis kasvavas trendis.

Laupäeva hilisõhtul sai häirekeskus teate merel ümber läinud purjega sõudepaadist Hiiumaal Hausma kandis. Pardal olnud neli inimest pääses õnnetusest eluga ja tõsisemate vigastusteta. Päev varem päästsid piirivalvurid Tallinna lahel uppumissurmast üheksaliikmelise seltskonna, kelle kaater täitus tõenäoliselt kõrge ristlainetuse tõttu veega ja vajus merepõhja.

Need on vaid paar värsket näidet sadadest juhtumitest. Kui 2010. aastal toimus merel 179 päästejuhtumit, siis mullu oli see arv tunduvalt suurem – 242. Tänavu on 23. juuli seisuga toimunud juba 141 päästejuhtumit merelt ning hukkunud on 6 inimest.

«Üldiselt on päästejuhtumite arv kasvav,» ütles politsei- ja piirivalveameti piirivalveosakonna mereturvalisuse talituse juht Danel Tüür. «Üheks põhjuseks on kindlasti lõbusõidualuste liikluse kasv ja seoses sellega harrastusmeresõitjate arvu suurenemine aastast aastasse.»

Kõige rohkem intsidente toimub suvisel navigatsioonihooajal, kui tegemist on aktiivse puhkuste perioodiga. Samal perioodil on Tüüri kinnitusel ka kõige rohkem hädasolijaid ja päästetuid.

«Levinumateks õnnetuste põhjusteks on lõbusõidualuste tehnilised rikked, mille tulemusena hädasolijad jäävad triivima ning võivad sattuda ohtlikku olukorda ning madalikele sõidud peamiselt navigatsioonivigade tõttu,» tõi ta näiteks.

Kui palju maksab päästeaktsioon? Lisaks personali- ja majandamiskuludele otsingu- ja päästeoperatsiooniga seotud struktuuride ülalhoidmiseks kaasnevad päästeoperatsioonile reageeriva üksuse ressursikulud.

Keskmiselt on ühe tunni hind vastavalt võimsusele mootorpaadil 50-220 eurot, kaatril 90- 200 eurot, hõljukil 200 eurot, laeval 300-650 eurot, kopteri otsene kulu 400- 600 eurot. Keskmiselt kestab üks päästeoperatsioon 2 tundi.

«Otsingu- ja päästeoperatsiooni lõplik hind kujuneb vastavalt sellele, missugused päästeüksused, kui palju ja milliste tehniliste vahenditega on operatsiooni kaasatud ehk teisisõnu päästeoperatsiooni mahust ja kestvusest ning toimunud õnnetuse asjaoludest,» rääkis Tüür.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles