Kolm kanget jätkavad Võrus tiitlijahti

Peep Pahv
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolm nädalat tagasi noppis Rakveres võidu Margus Remmak.
Kolm nädalat tagasi noppis Rakveres võidu Margus Remmak. Foto: AFP / Scanpix

Üks vanameister, üks hilja alustanud, ent parimas eas sportlane, üks kollanokk. Nii võib iseloomustada autoralli Eesti meistri tiitli eest ülipõnevat võitlust pidavat suurt kolmikut.


Jutt käib N-rühma Eesti meistrivõistlustest. Masinaklassist, mille tiitel omab siinmail suurimat kaalu ning kus tänavu on kolm rallit andnud kolm erinevat võitjat ning sama palju punktitabeli juhtijaid.


«Kavatseme samamoodi jätkata ning võib-olla võtame mõne mehe veel punti. Oleks ju igav, kui mõni mees pääseks pikalt eest ära,» rääkis 37 punktiga tabelit juhtiv Margus Remmak muiates. Just tema oli see, kes suutis juuni lõpus Rakvere ümbruses kõiki konkurente edestada.


Remmak kinnitas, et ralli ajal jälgib ta tähelepanelikult, milliseid aegu Murakas ja Tänak näitavad. Samas ei kavatse ta homme ja ülehomme Võru lähistel sõidetaval Lõuna-Eesti rallil maksku mis maksab võidu eest ponnistada. «Meile on tähtis koguda igalt rallilt punkte. Pole midagi hullu, kui need pole seekord esikohapunktid,» mõtiskles ta.


Eesti meistrivõistluste arvestuses on Remmakul väike varu – Murakas ja Tänak kaotavad talle nelja punktiga.


Liidri arvates saab Võru ümbruse teedel oluliseks taktika. «Lahtise kruusaga teedel pole ees kuigi hea sõita,» andis ta mõista, et ei kavatse avapäeval päris ette trügida. «Samas pole teede seisund veel teada. Rajaga tutvudes saab kõik palju selgemaks.»


Koduseid konkurente kogemustega lööv Murakas loodab olude tundmisest kasu lõigata. «Kindlasti on kogemustest mingit abi,» arvas ta. «Loomulikult üritame sõita võimalikult kiirest, ralli lõpuks on näha, milliseks kohaks sellest piisab.»


Lõuna-Eesti kiiruskatseid on alati peetud tehniliselt keerukaks. Muraka arvates muutuvad aga teed üha lihtsamaks ja kiiremaks. «See on kõikide Eesti teede häda – nad muutuvad üha läbipaistvamaks ja kiiremaks. Kunagi samas Žiguliga kihutades oli pilt hoopis teine.»


Esimest hooaega neliveolise Subaruga sõitev Tänak suhtub Lõuna-Eesti kiiruskatsetesse aupaklikult, ent mitte sugugi kartlikult. «Kui õnnestub legend paika saada, on seal päris mõnus sõita,» uskus seekord koos Kristo Kraagiga kihutav noormees.


Samas pole ühelgi neist kolmest reaalset võimalust heidelda Lõuna-Eesti ralli üldvõidu nimel, kuna stardis on ka kaks tipptasemel WRC-autot, roolis Urmo Aava ning Zimbabwe rallimees Conrad Rautenbach.

Märksõnad

Tagasi üles