Algav kampaania manitseb ühistranspordi juhtidega ilusti käituma

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Austa bussijuhti ning bussijuht viib su ohutult ja mugavalt kohale.
Austa bussijuhti ning bussijuht viib su ohutult ja mugavalt kohale. Foto: Transpordi Ametiühing

Täna alustab Transpordi ametiühing nädalase kampaaniaga, mis kutsub ühistranspordi kasutajaid suhtuma lugupidavalt ühissõiduki juhtidesse.


Bussi-, trammi- ja trollijuhid tahavad aga omalt poolt teha kõik, et reisijad ennast ühistranspordis hästi tunneksid.

Tegu on osaga Rahvusvahelise Transporditöötajate Föderatsiooni (ITF) igaaastasest ülemaailmsest maanteetranspordi aktsiooninädalast, mis leiab aset enam kui sajas riigis ja hõlmab umbes miljonit maailma transporditöötajat.

Transpordi ametiühingu esimehe Peep Petersoni sõnul keskendub tänavune kampaania inimese märkamisele transpordi vallas. «Lühidalt soovime me sõlmida kokkuleppe sõidukijuhi ja reisija vahel – austa bussijuhti ning bussijuht viib su ohutult ja mugavalt kohale.»

Peterson rääkis, et on olnud juhtumeid, kus bussijuhi elu on suisa ohus olnud. «Näiteks situatsioonid, kus tekivad konfliktid ebakaines olekus reisijatega.» Peterson ütles aga, et kampaania raames üritatakse pigem võtta positiivne hoiak ja halbu asju mitte meenutada vaid lubada omalt poolt paremalt ja loota, et reisijad suhtuksid hästi.

«Kahtlemata on neid kohti, kus reisijatele tundub, et bussijuht ei ole kõige sõbralikum. Kampaania ongi vastastikune - ühtpidi teeksime selgitustööd reisijate hulgas ja samas anname juhtidele ka mõista, et see on klienditeenindamise töö ja niipea kui reisija on viisakas siis oleme ka meie. Peame suutma olla tasemel,» ütles Peterson.

Transpordi ametiühingu koordinaator Alexander Martynenko teab ühistranspordi sõidukijuhina hästi, kuivõrd mõjutab reisija lahke sõna või sõimamine. «Kõik bussi-, trammi- ja trollijuhid on inimesed oma igapäevaste rõõmude ja muredega. Kuigi reisijale meeldiks ehk arvata, et bussijuhid on emotsioonitud ja kõikumatud, määrab tegelikult reisijale olulise ühistranspordi teenuse kvaliteedi suures osas tema suhtumine sõidukijuhti.»

«Inimesed käituvad bussijuhtidega sageli ebameeldivalt. See tekitab neis stressi ja tänu sellele ei ole nad liikluses nii hoolsad ja tekivad igasugu muud probleemid,» ütles Transpordi ametiühingu infosekretär Jaan Hendrik Toomel.

«See on bussijuhtidel aastate jooksul välja kujunenud probleem. Kuna eelnevatel aastatel on olnud ka teisi olulisi teemasid, siis on see tähelepanu alt välja jäänud,» selgitas Toomel.

Lisaks viib ametiühing sarnaselt ülejäänud Euroopa ametiühingutele läbi küsitluse rahvusvaheliste veoautojuhtide seas, et uurida Eesti sadamates autojuhtidele pakutavate teenuste ja olmetingimuste kohta.

Transpordi ametiühing osaleb selles rahvusvahelises kampaanias 12ndat korda. Varasematel aastatel on ametiühing keskendunud sõidukijuhtide töö-ja puhkeaja kontrollile, piirijärjekordade küsimusele ja parkimisvõimaluste parandamisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles